نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 21:32

شهردار ایلام دبیر شهر ملی گلیم نقش برجسته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: شهردار ایلام، از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت، به عنوان دبیر شهر ملی گلیم نقش برجسته استان منصوب شد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: طی حکمی از سوی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افشین مظفری شهردار ایلام به مدت ۲ سال به‌عنوان دبیر شهر ملی گلیم نقش برجسته استان منصوب شد.

وی افزود: در راستای توسعه شهرها و روستاها، در سال ۹۷ ایلام به‌عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، ادامه داد: نشان اختصاصی استان ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است، خاستگاه گلیم نقش برجسته متعلق به استان ایلام بوده و این گلیم تلفیقی از گلیم ساده و گره قالی بر متن آن است.

شریفی خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

وی تصریح کرد: این هنر صنعت در سال ۶۷ در ردیف فهرست آثار ملی کشور به شماره ۴۲ به نام گلیم نقش برجسته استان ایلام به ثبت رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660769

مهمترین اخبار ایران و جهان: