نیوز سیتی!
20 فروردین 1403 - 10:30

صدور هشدار زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره پیش بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، از پیش‌بینی افزایش وزش سرعت باد برای شمال استان و بارش‌های رگباری برای کل استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی افزایش وزش سرعت باد برای شمال استان و بارش‌های رگباری برای کل استان خبر داد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه 21 تا 22 فروردین‌ماه به ویژه در روز سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به همراه گرد و خاک برای شهرهای شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از پنجشنبه تا آخر وقت شنبه 23 تا 25 فروردین برای نیمه شمالی  و مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل استان رخداد رگبار باران بهاری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: توصیه می‌شود در این مدت از سفرهای غیر ضرور پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی محافظت شود. همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1696425

مهمترین اخبار ایران و جهان: