نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 18:40

بی توجهی هلال احمر به انجام وظایف در سرولایت

بخشدار سرولایت گفت: مجموعه خدمت‌رسان جمعیت هلال احمر نیشابور نسبت به انجام وظایفش در منطقه کم‌برخوردار بخش سرولایت نیشابور کوتاهی می‌کند.

باقر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: محور پرتردد سرولایت به دلیل واقع شدن در مسیر محور مواصلاتی و جاده‌ای آسیای میانه از شرایط خاصی برخوردار است.

بخشدار سرولایت تصریح کرد: مردم سرولایت به دلیل تردد شبانه‌روزی ترانزیت‌ها شاهد تصادفات منجر به فوت و مصدومیت فراوانی در این محور هستند از این رو راه‌اندازی و فعالیت مجدد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر از ضروریات منطقه است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، یک انبار تجهیزات و یک کانکس در مجاورت پلیس راه با ۲هزار متر مربع زمین در اختیار هلال احمر قرار گرفت‌. اما انبار تجهیزات و کانکس هلال‌‌احمر، با درب‌های قفل‌زده‌ رها شده است و مردم بخش سرولایت همچنان از ارائه خدمات محرومند.

صدیقی با اشاره به برگزاری جلسه حضوری فرماندار وقت و نماینده نیشابور با مدیرعامل استانی جمعیت هلال‌احمر در سال گذشته، بیان کرد: با وجود موافقت مدیرعامل استان خراسان‌رضوی با راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، اما باز هم نماینده استان در نیشابور پیگیری جدی ندارد و هر بار در پاسخ به تذکرات پی‌درپی فرماندار، بهانه‌‌های واهی می‌آورد.

بخشدار سرولایت اضافه کرد: با وجود تاکید  رئیس حوزه قضائی و فرماندهی پلیس راه سرولایت بر لزوم ایجاد پایگاه امداد و نجات در سرولایت و حضور تیم امداد و نجات هلال احمر در صحنه تصادفات، باز هم نشانه‌ای از همکاری در سازمان هلال‌احمر نیشابور دیده نمی‌شود.

وی با ذکر این مطلب که پاسخ سازمان هلال‌احمر نیشابور به تمامی مکاتبات انجام شده، کمبود پرسنل و فرعی بودن جاده بود، ابراز کرد: تجهیز ناوگان هلال احمر برای حفظ جان زائران امام رضا(ع) و مسافرانی که در مسیر سرولایت تردد می‌کنند لازم و ضروری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623369

مهمترین اخبار ایران و جهان: