نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 11:38

سرعت طوفان در زابل به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ زابل را درنوردید

به گزارش خبرگزاری فرس ز زاهدان، وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۲۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۵۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شمال استان تا اواخر هفته آینده بادوگردوخاک ، صبح ها، وزش باد شدید و کاهش دید افقی خواهیم داشت. پنجشنبه و جمعه وزش باد در شمال استان از شدت بیشتری برخودار بوده و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. طی این مدت در زاهدان و نواحی مرکزی، افزایش غبار ، امروز و فردا در نوار شرقی وزش باد نسبتا شدید گاهی گردوخاک خواهیم داشت.

حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد های جاده ای و همچنین از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری کنید.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499269

مهمترین اخبار ایران و جهان: