نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 08:23

آغاز برداشت باریجه در ۲۰۰ هکتار از مراتع میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی از آغاز برداشت باریجه در سطح ۲۰۰ هکتار در مراتع فرومد و فیروزآباد شهرستان میامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، ابراهیم صادقی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در پنجمین روز هفته دولت با شعار دولت مردم عدالت؛ شفافیت و مبارزه با فساد اظهار کرد: در طرح مرتع‌داری فرومد و فیروزآباد به مساحت ۲۰۰ هکتار برداشت باریجه توسط مرتع‌داران در حال اجرا است.

وی با اشاره به ارزش محصول این گیاه در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بر بهره‌برداری اصولی و فنی از این گیاه تأکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: با حفظ و احیا این گیاه بومی در منطقه می‌توان زمینه‌های اشتغال‌زایی درباره بهره‌برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.

صادقی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای عملیات بهره‌برداری باریجه شرایط اشتغال، افزایش درآمد بهره‌برداران منابع طبیعی برای مرتع‌داران ایجاد شده است.

به گزارش فارس، شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

این محصول جزو گونه‌های مجاز مشروط بوده که بهره‌برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره‌برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان‌پذیر است.

برداشت باریجه از اوایل تیرماه در شهرستان میامی آغاز می‌شود و تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474469

مهمترین اخبار ایران و جهان: