نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 10:37

افزایش 350 درصدی تردد از مرز مهران نسبت به پارسال

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: تردد در مرز مهران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقیاس با مدت مشابه سال قبل ۳۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

یارولی قادری پور مدیر پایانه مرزی مهران صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:  تردد در مرز مهران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقیاس با مدت مشابه سال قبل ۳۵۰  درصد افزایش نشان می دهد و در این بازه زمانی بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این مرز بین المللی تردد کرده اند.

وی افزود: سال گذشته در همین مدت بیش از ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند که تردد ۸۰۰ نفر در مدت مشابه امسال نشان از افزایش بالای حجم مراجعه به این مرز توسط اتباع ایرانی و غیر ایرانی برای عبور از مرز مهران دارد.

مدیر پایانه مسافری شهید سلیمانی مهران ادامه داد: هرچه به ایام عاشورا، تاسوعا و اربعین نزدیکتر شویم حجم تردد زائران از این مرز نیز بیشتر می شود. 

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و گرمای هوا، ارتقای امکانات و تجهیزات پایانه مرزی برای خدمات رسانی به زائران از اولویت های مهم این پایانه است.

قادری پور خاطر نشان کرد: نصب آب سردکن در مسیر‌های پایانه مهران، افزایش گیت‌های ورودی و خروجی، نصب مه پاش در محل پایانه، ایجاد سایبان از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اربعین امسال محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند و در طول ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد حجم زائران از مرز مهران برای تردد استفاده می کنند.

مهران امن ترین و نزدیکترین گذرگاه زمینی کشور برای سفر به عراق است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288225

مهمترین اخبار ایران و جهان: