نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 17:06

توقیف ۹۱ دستگاه وسیله نقلیه و معرفی ۳۳ راننده به مراجع قضایی البرز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از برخورد قاطع پلیس با مالکان خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می کنند، خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و پرونده ۳۱ راننده خودرو و ۲ راننده موتورسیکلت به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمداله رحمتی پور، رییس پلیس راه استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه بوده و اعمال هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات آن افزون بر تخلف راهنمایی و رانندگی، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی «جرم» تلقی شده که ضوابط مرتبط با آن در قانون مذکور، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین های نظارتی و یا تیم‌های پلیس شناسایی و برخورد قانونی لازم اعم از اعمال قانون، توقیف در پارکینگ و معرفی به مراجع انتظامی و قضایی صورت گرفته و دادگاه می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

وی تاکید کرد: هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد با تخلفات رانندگی و همچنین پیشگیری از سایر جرائم مرتبط است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315625

مهمترین اخبار ایران و جهان: