نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 22:04

خدمات رسانی 7 پزشکی هلال احمر گلستان به حجاج

هفت پزشک هلال احمر گلستان در عملیات بزرگ حج تمتع در کشور عربستان به زائران خدمت رسانی می‌کنند و این پزشکان به این کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وظیفه هلال احمر خدمت به مردم، بدون چشم داشت و با نیت حسنه است.

فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی این نهاد مردمی در راستای خدمت به انسان‌ها، حفظ سلامت و کرامت آن‌ها، کاهش دردها و تسکین آلام دردمندان است.

فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی این نهاد مردمی تنها محدود به داخل کشور نبوده و بر همین اساس در رویداد بزرگ معنوی همچون حج تمتع نیز می‌توان تلاش‌های داوطلبانه اعضای بشر دوست آن را در قالب خدمت به بیماران مشاهده کرد.

از سوم خرداد تا چهارم تیرماه در مجموع، ۲۸۱ هزار و ۴۳ مورد خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

در این مدت ۱۴ هزار ۲۱۱ مورد خدمات پارا کلینیکی در قالب خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و دیگر خدمات پزشکی، ۴۷ هزار و ۳۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه  انجام شده  است.

امسال شرایط برای حضور ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زائر و ۸۴ نفر از عوامل کاروان از استان گلستان هستند.

نزدیک به ۳ هزار نفر از استان گلستان در مدت یک هفته از فرودگاه گرگان و با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جده اعزام شدند.

همزمان با اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۲ با هماهنگی و اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، ۷ پزشک داوطلب هلال احمر از استان گلستان برای خدمت رسانی به زائران اعزام شدند.

این پزشکان شامل دو متخصص طب اورژانس و داخلی و پنج پزشک عمومی هستند که در حال حاضر در مکه مکرمه مستقر بوده و ۲۴ ساعته به زائران مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

اعزام این 3هزار زائر گلستانی، در قالب ۲۰ کاروان (۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع) از جمعه ۲۶ خرداد از فرودگاه گرگان به مقصد جده به مدت یک هفته انجام شده است.

جوان ترین زائر گلستانی با ۱۶ سال سن و پیرترین زائر گلستانی با ۱۰۷ سال سن هر دو نفر از کاروان اهل سنت شهرستان کلاله هستند که زائران گلستانی حج امسال مدینه بعد هستند و مدت اقامت آن‌ها ۲۸ تا ۳۲ روز خواهد بود.

بیمارانی که در بیمارستان‌های هلال‌احمر و بیمارستان‌های سعودی بستری هستند، در قالب کاروان وقوف اضطراری، مناسک حج را با کمک پزشکان و تیم پزشکی حج و زیارت انجام می‌دهند.

درحین تردد زائران به سمت جمرات نیز به طور میانگین هر یک ربع یک بار، یک گروه ویژه پزشکی و درمانی زائران را به سمت جمرات همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311869

مهمترین اخبار ایران و جهان: