نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:38

خادمان بارگاه رضوی به سوگ امام باقر (ع) نشستند

مشهد ـ همزمان با سالروز شهادت امام باقر (ص) مراسم عزاداری هیئت عالم آل محمد (ص) ویژه خادمین بارگاه رضوی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که صبح دوشنبه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی و با تلاوت قرآن کریم آغاز شد، خواهران و برادران خادم امام رضا (ع) در فضایی معنوی به شکل پیاده مسیر صحن پیامبر اعظم (ص) تا بست شیخ بهایی را طی نموده و به سوگواری پرداختند. در این مراسم ذاکران اهل بیت و خادمان بارگاه منور رضوی به مداحی پرداخته و حاضرین در سوگ امام محمد باقر (ع) اشک ماتم ریختند.

نکته قابل توجه این مراسم، همراهی زائرین امام رضا (ع) در طول حرکت این دسته عزاداری و سوگواری و سینه زنی آنها بود.

در ادامه این مراسم، دسته عزاداری خادمان رضوی، در حسینیه حرم در دارالقرآن کریم حضور یافتند و به عزاداری پرداختند.

مقابله امام باقر (ع) با جعل و انحراف

همچنین در این مراسم حجت الاسلام اسلامی امام جمعه تربت جام با اشاره به مشکلات زمانه امام محمد باقر (ع) گفت: در این زمانه اختناق و مظلومیت شیعه، رفع ممنوعیت کتابت و نشر احادیث پیامبر (ص) و به دنبال آن افزایش جعل و انحراف، قدرت جریان فقاهت اهل سنت و… شرایط سختی را به وجود آورده بود و در این شرایط امام محمد باقر (ع) وارد عرصه شد و به گسترش اسلام ناب پرداخت.

وی امام محمد باقر (ع) را زمینه ساز تأسیس دانشگاه چهار هزار نفری امام صادق (ع) دانست و افزود: جهاد علمی امام محمد باقر (ع) در بین بزرگان اهل سنت نیز مشهور است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند مگر بی بصیرت و نادان باشد. ایشان پهلوی باطل را شکافت و حق مخفی را آشکار و درخشان کرد.

راه رسیدن به کرامت از منظر امام باقر (ع)

وی با بیان اینکه افتخار شیعه این است که اهل سنت هم امام پنجم را باقر نامیدند ادامه داد: کرامت نقطه مخالف پستی و فرومایگی و به قله انسانیت و ارزشمند بودن است. امام محمد باقر (ع) راه رسیدن به این فضیلت را بخشیدن و خوبی کردن، نزدیک شدن به مردم و بالا بردن آستانه تحمل بیان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310525

مهمترین اخبار ایران و جهان: