نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 20:39

اجرای 35 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بردسکن

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی 35 برنامه فرهنگی و هنری به این مناسبت در بردسکن اجرا شد.

مهدی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن، اظهار کرد: اجرای کاروان‌های دانایی با هدف اجرای خدمات کتابخانه ای در مناطق محروم به ویژه مناطق فاقد کتابخانه، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی و برگزاری جشن کتابخوانی با هدف افزایش دانایی برای همه سنین در همه کتابخانه های عمومی از جمله برنامه‌های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی از اجرای ۳۵ مورد برنامه به این مناسبت خبرداد و افزود: نمایش‌های عروسکی، برنامه‌های نمایشنامه خوانی و پرده خوانی با محوریت «ترویج فرهنگ کتابخوانی» در هفته کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه های این هفته در شهرستان بردسکن بود که در دست اجرا است.

زارعی گفت:  برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی متعدد با موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی، روانشناسی، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع کتابخوانی، مسابقات داستان نویسی و خاطره نویسی و نواختن زنگ کتاب در مدارس از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن خواستار همکاری شهرداری‌های شهرستان در راستای فضاسازی شهری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شد و افزود: این هفته فرصت خوبی برای همکاری و مشارکت بیش از پیش تمام دستگاه‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان و رفع برخی مشکلات زیرساختی در این حوزه است.

زارعی به سهم نیم درصدی درآمدهای شهرداری به اداره کتابخانه ها نیز اشاره کرد و افزود: سهم شهرداری‌های بردسکن، انابد و شهر آباد در سال‌های اخیر پرداخت شده که این امر موجب حرکت های خوبی در مسیر فعالیت فرهنگی شده است.

رئیس نهاد کتابخانه در بردسکن، اظهار داشت: دراین شهرستان ۴ باب کتابخانه نهادی فعالیت دارد با قریب به ۴۰۰۰ نفر عضو که ماهیانه بطور میانگین تعداد ۵۰۰۰ نسخه در این کتابخانه ها به امانت داده می‌شود.

 وی افتتاح کتابخانه سیار را برای شهرستان ضروری نام برد وافزود: دو باب کتابخانه روستایی در حال بهره برداری می باشد و با رایزنی انجام شده با خیر نیک اندیش در شهرستان به زودی شاهد افتتاح کتابخانه سیار خواهیم بود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578025

مهمترین اخبار ایران و جهان: