نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 10:14

۲۵ روز گذشت هنوز برخی دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند!

۲۵ روز از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد، درحالی که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید در انبارها کتاب به اندازه کافی وجود دارد اما هنوز برخی دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲، بیش از سه هفته است که شروع شده و مهر نیز کم‌کم رو به پایان است اما هنوز برخی دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید «نزدیک ۹۹ درصد دانش‌‌آموزان ثبت سفارش کتاب درسی را انجام داده‌اند». 

امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند که اگر یک درصد آنها برای کتاب درسی ثبت‌نام نکرده‌ باشند، حدود ۱۶۷ هزار دانش‌آموز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی درباره اینکه چرا دانش‌آموزان برای کتاب درسی ثبت‌نام نکرده‌اند هم توضیحاتی دارد؛ گروه اول دانش‌آموزانی هستند که در مدرسه ثبت‌نام کرد‌ه‌اند اما برای کتاب درسی ثبت سفارش انجام نداده‌اند. 

گروه دوم، مدارسی هستند که در ثبت‌ کد مدرسه مشکل دارند، یعنی یا مدرسه تغییر کرده یا کد جدید برای آنها اختصاص داده نشده است.

گروه سوم که حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، ثبت سفارش کتاب درسی‌شان به صورت موقت انجام شده است. مثل دانش‌آموزان که در کاردانش و فنی‌حرفه‌اش تغییر رشته داشته‌اند یا دانش‌آموزانی که تغییر مدرسه‌ داده‌اند و اصلاح سفارش انجام نداده‌اند.

* دانش‌آموزانی که از پی‌دی‌اف کتاب‌های درسی استفاده می‌کنند

این توضیحات در حالیست که برخی خانواده‌ها می‌گویند که ثبت‌ سفارش کتاب درسی آنها قطعی بوده و به موقع هم ثبت‌نام کتاب درسی را انجام داده‌اند اما هنوز فرزندشان کتاب درسی‌اش را دریافت نکرده است و فرزندشان فعلا از پی‌دی‌اف کتاب‌های درسی استفاده می‌کندکه اینگونه درس خواندن خیلی سخت است.

اما رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید: «در انبارها کتاب به اندازه کافی وجود دارد و اگر هم کمبود کتابی باشد، به موقع ارسال می‌شود».

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی اظهار می‌دارد: «اگر نداشتن کتاب وابسته به این است که اصلاح سفارشی انجام شود، حتما مدیران مدارس هستند که باید این اقدام را انجام دهند».

پیگیری خبرنگار فارس از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی حاکی از این است که کتاب‌های درسی به استان‌ها ارسال شده است و باید خانواده‌هایی که برای ثبت سفارش مشکل داشته‌اند با همکاری مدیر و اولیای مدرسه هرچه سریع‌تر این مشکلات را حل کنند تا همه دانش‌آموزانی که بدون کتاب درسی مانده‌اند، بهره‌مند شوند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540569

مهمترین اخبار ایران و جهان: