نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 13:04

حمایت قاطع مردم فلسطین از طوفان الاقصی و حماس

در یک نظرسنجی انجام شده در کرانه باختری و غزه، حدود سه چهارم (۷۲ درصد) فلسطینیان شرکت‌کننده گفتند تصمیم حماس برای حمله به رژیم صهیونیستی (عملیات طوفان الاقصی) در تاریخ هفتم اکتبر، درست بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز تحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین (PCPSR) نتایج جدیدترین نظرسنجی خود را درباره دیگاه فلسطینیان منتشر کرد.

در این نظرسنجی ۷۵۰ بزرگسال در کرانه باختری و ۴۸۱ نفر در غزه به صورت حضوری مورد پرسش قرار گرفتند. جمع‌آوری اطلاعات غزه در دوران آتش‌بس اخیر که کار برای محققان امن‌تر بود، انجام شد.

این نظرسنجی با حاشیه خطای چهار درصد نشان داد تقریباً سه چهارم (۷۲ درصد) همه پاسخ‌دهندگان معتقدند تصمیم حماس برای حمله به رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر درست بوده است. کمتر از یک چهارم (۲۲ درصد) آن را نادرست توصیف کردند. 

استاد علوم سیاسی و رئیس این مرکز خلیل شکاکی گفت: فلسطینی‌ها معتقدند دیپلماسی و مذاکره گزینه در دسترس آن‌ها نیست و تنها مبارزه مسلحانه راهِ پایان محاصره غزه و به طور کلی اشغالگری اسرائیل است. 

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به تجاوزات نیروهای اسرائیلی در قدس اشغالی و کرانه باختری عملیات بزرگی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که طی آن بیش از ۱۵۰۰ صهیونیست کشته شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دنبال این عملیات بخش بزرگی از نوار غزه را هدف حمله قرار دادند که طبق اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه دیروز چهارشنبه و در هفتاد و پنجمین روز جنگ غزه، تعداد شهدا به ۲۰ هزار نفررسیده که از  این میان هشت هزار نفر کودک و ۶۲۰۰ نفر زن هستند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611569

مهمترین اخبار ایران و جهان: