نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 14:07

پایگاه‌های امداد دریایی تجهیز می‌شود

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر گفت: با توجه به ساحلی بودن استان و بروز حوادث دریایی، تامین و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان در اولویت است.

احسان ایزدپناه مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر ظهر امروز در نشست با اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و حضور صنایع نفت و گاز، از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود بنابراین تامین امکانات امدادی برای آن ضروری است.

وی با اشاره به بازدید از محل جانمایی برای احداث پایگاه امدادونجات دریایی در ضلع غربی اسکله بندر کنگان افزود: پاسخگویی سریع، به موقع و با کیفیت از جمله اولویت‌های مهم برای پایگاه‌های امداد و نجات دریایی است و این نیازمندی‌ها باید در پایگاه‌های امداد و نجات کنگان تامین شود.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر اضافه داشت: این پایگاه به‌رغم نداشتن یک مکان مناسب و ثابت، عملیات‌های بسیار خوبی داشته و با وجود اینکه هلال احمر نیروی پشتیبان محسوب می‌شود اما در زمان بروز حوادث مختلف حضوری فعال داشته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: پایگاه‌های امداد و نجات استان بوشهر با حضور امدادگران و نجاتگران زبده و ماهر همیشه در ارائه خدمت به حادثه دیدگان در پیچیده‌ترین حوادث طبیعی و غیرطبیعی پیشگام بوده و این عزیزان خدمت داوطلبانه را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند.

ایزدپناه با اشاره به طرح بکارگیری امدادگران و نجاتگران و بهبود معیشت داوطلبان گفت: در سومین مرحله از این طرح شاهد بکارگیری نیروهای جوان و متخصص همچون دو مرحله قبل خواهیم بود و این روند با درایت‌های دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و حمایت‌های همه امدادگران و نجاتگران ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548825

مهمترین اخبار ایران و جهان: