نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:41

تسلیت مدیران سینمایی برای درگذشت مهرجویی، روح سینمای ایران جریحه‌دار شد

مدیران مختلف سینمایی از وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی تا دیگر مسئولان سینمای کشور درگذشت ناگوار داریوش مهرجویی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،‌ داریوش مهرجویی هنرمندی است که آثار بسیاری را در تاریخ هنر ایران بجا گذاشته است،‌ شخصیت‌های بسیاری را در سینما خلق کرده و فیلم‌های ماندگاری را ساخته است، مهرجویی حتی در عرصه رمان نویسی نیز فعالیت داشته تا ویترین تولیداتش کامل شود.

مدیران سینمایی مختلف در پیام‌هایی درگذشت وی را تسلیت گفته‌اند.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت استاد مهرجویی/ وزارت فرهنگ این حادثه تلخ  را با جدیت دنبال خواهد کرد

خبر فقدان تاسف بار هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی  و همسرشان باعث تاثر عمیق شد. بی تردید مهرجویی از بزرگان جریان ساز  سینمای ایرانی بود که در طول ۶ دهه فعالیت، آثار ماندگاری را تولید کرد.

این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذیربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت مطالبه و دنبال خواهد کرد. اینجانب فقدان مهرجویی عزیز و همسر گرامی اش را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و خانواده سینما،  و عموم علاقمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.

پیام رئیس سازمان سینمایی

رئیس سازمان سینمایی در پی فقدان تاسف بار داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر پیام تسلیت منتشر کرد. متن پیام محمد خزاعی به این شرح است:

انالله وانا الیه راجعون

ضایعه فقدان جانگداز سینماگر نامدار سینمای ایران استاد داریوش مهرجویی و همسر بزرگوار ایشان دل سینماگران شریف ایران و علاقمندان این فیلمساز مولف و برجسته سینما را به درد آورد. استاد مهرجویی که از بنیانگذاران موج نو سینمای ایران و طلایه دار سینمای متفکر و دغدغه مند بود همواره در مسیر رشد و تعالی سینمای ایران قدم برداشت و آثاری ماندگار و جریان ساز را به عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم  هدیه کرد.

داغ از دست دادن یکی از معتبرترین و شاخص ترین سینماگران ایرانی فراموش شدنی نیست چنانکه جای خالی این هنرمند بزرگ هم پر شدنی نیست. اینجانب ضمن عرض تسلیت خدمت بازماندگان این حادثه دردناک و تعزیت محضر همه سینماگران و علاقمندان این هنرمندبزرگ، اطمینان خاطر میدهم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور

پیام رییس سازمان سینمایی سوره/ روح سینمای ایران جریحه‌دار شد

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

 «خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است.

نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی هستند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود.کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است.

برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوست‌داران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.»

پیام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

در متن پیام تسلیت مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

ضایعه فقدان ‌کارگردان برجسته و هنرمند شاخص‌ سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقمندان سینمای جریان ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از  شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است.

از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌‌نمایم.»

مجید زین العابدین
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539069

مهمترین اخبار ایران و جهان: