نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 13:58

اخذ اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به جشن‌های بسیار خوبی که در ایام عید غدیر در شهر اصفهان برگزار شد، امروز به نمایندگی از فعالان مردمی، تعدادی از هیات‌داران و موکب‌داران به صحن علنی شورا دعوت شدند تا مورد تجلیل اعضای شورای شهر قرار بگیرند، همچنین خدا قوتی باشد به پاس رقم زدن ۱۰ روز شور و نشاط، و احیای فرهنگ عید غدیر که توسط گروه‌های مردمی برگزار شد. امیدواریم که در سال‌های آینده با شکوه بیشتری جشن‌های دهه دوم و سوم ماه ذی الحجه در اصفهان برگزار شود. 

وی افزود: امروز همچنین از زحمات مهمانداران مترو که در سال جدید به این شرکت خدماتی اضافه شدند تجلیل شد. امیدواریم با نظم و ایمنی بهتری خدمات به شهروندان ارائه شوند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صحن علنی امروز استفساریه‌ای در مورد نحوه تمدید و تجدید پروانه بررسی شد که شورا در پاسخ، شهرداری را به مصوبه بهمن ماه در این رابطه ارجاع داد و تاکید کرد که همچنان نظر شورا همان چیزی است که در صحن در مجموعه عناوین عوارض به تصویب رسیده و مورد تایید هیات تطبیق شهرستان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به بررسی توافق نامه ملکی در طرح عمرانی فضای سبز پرتمان در منطقه ۸ شهرداری اصفهان، گفت: طرح جامعی در این منطقه پس از بیست سال به تصویب رسید و کاربری‌ها مشخص شد و مردم از بلاتکلیفی خارج شدند که می‌توانند در جهت کاربری‌های خود اقدام به ساخت و ساز کنند. بنابراین، بخشی که مربوط به تعهدات شهرداری در حوزه فضای سبز است و بخشی از آن در قالب یک لایحه برای تملک فضای سبز به شورا آمد. پس از بررسی، با این لایحه موافقت شد و امیدواریم مابقی اراضی که در حوزه اختیارات شهرداری مربوط به معابر و فضای سبز و حوزه خدماتی است را به سرعت تملک کرده و شاهد ففعالیت‌های عمرانی در این منطقه باشیم.

صالحی ادامه داد: امروز همچنین درخواست اخذ اوراق مالی اسلامی برای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به ویژه طرح بی آر تی در قالب لایحه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. عدد لایحه ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی با تضمین ۵۰ درصدی توسط دولت بود. اصل لایحه مورد پذیرش قرار گرفت و پیشنهاد شد که بیشتر از ظرفیت‌های دولتی استفاده شود که نهایتا، عدد درخواست به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 

وی گفت: به مناسبت ایام عید غدیر، طرح پیشنهادی تعدادی از همکاران که در کمیسیون‌های پایش و تلفیق بررسی شده بود تحت عنوان غدیر تا غدیر بررسی شد. ماحصل این طرح این بود که بتوانیم در زمان‌بندی یک ساله بخشی از مسائل یا پرونده‌هایی که مشمول مرور زمان شده یا نیاز به مطالبه در سایر مراجع قانونی دارد به ریز ذکر کنیم و با هم‌افزایی و با تشریک مساعی و خدمت همه جانبه، تعدادی از پرونده‌هایی که شاید مدت زمانی از رسیدگی به آن‌ها گذشته و اشکالات و بحث‌هایی دارد پیگیری کنیم و با تلاش مضاعف بن‌بست‌های داخل مجموعه مدیریت شهری یا مواردی که مربوط به سایر مراجع ذی صلاح هست را دنبال کنیم.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363425

مهمترین اخبار ایران و جهان: