نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 11:30

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در نوروز چه کرد؟/از جمع‌آوری 17 تن زباله تا راهنمایی طبیعت گردان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۷ تن زباله در ایام نوروز که بیشترین آن در روز ۱۳ فروردین بود، از محیط زیست و طبیعت استان توسط پرسنل محبط زیست جمع آوری شد.

اسلام جاودان خرد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی در تمام فصول بسیار مهم است.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اقلیم آب و هوایی دارای مناطق طبیعی زیبا و جذاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز با توجه به حضور مسافران ، گردشگران و هم استانی ها در طبیعت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی را در راستای حفاظت از محیط زیست انجام داده است.

جاودان خرد عنوان کرد: از جمله این اقدامات می توان به توزیع ۳۰ هزار کیسه زباله بین گردشگران کهگیلویه و بویداحمد در طبیعت اشاره کرد.

وی گفت: راهنمایی افراد در مدیریت پسماند و تعیین جایگاه هایی موقت برای جمع آوری پسماند با بنر از دیگر اقدامات محبط زیست استان در ایام نوروز بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید هوای طبیعت و حیات وحش را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در ابام تعطیلات نوروزی ایجاد چادرهایی با آرم و علائم محیط زیست در مبادی ورودی و خروجی مناطق حفاظت شده ، راهنمایی طبیعت گردان که فصل حساس حیات وحش می باشد، از سوی این نهاد اجرا شد.

جاودان خرد بیان کرد: راه اندازی گشت های کشیک نوروزی با ۳۰ نفر نیرو در قالب ۶ اکیپ در ۶ شهرستان استان،توزیع بسته های آموزشی ،دریافت سبزه های عیدانه و تحویل مداد رنگی به بچه ها بمنظور تبدیل به کمپوست و جلوگیری از انداختن سبزه در رودخانه ها از دیگر اقدامات محبط زیست کهگبلویه و بویراحمد بوده است.

وی افزود:حدود ۱۷ تن زباله در ایام نوروز که بیشترین آن در روز ۱۳ فروردین بود، از محیط زیست و طبیعت کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در روز ۱۳ فروردین امسال ۶ تشکل مردمی با حدود ۷۰ نفر نیروی انسانی در کنار محیط زیست کار ارشاد و توزیع کیسه های زباله را انجام می دادند.

جاودان خرد اضافه کرد: توزیع کیسه در بین گردشگران در طبیعت خوشحال کننده نیست چون ما معتقدیم که این حجم کیسه باز هم باعث آلوده شدن طبیعت می شود، باید به سمتی حرکت کنیم که کیسه کمتری توزیع گردد 

وی گفت: توزیع کیسه وظیه محیط زیست نیست، محیط زیست دستگاه نظارتی حاکمیتی در بحث پسماند،قانون مدیریت پسماند را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135069

مهمترین اخبار ایران و جهان: