نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:44

اجرای مهرواره محله همدل ۲ با هدف نشر خوبی‌ها

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در محلات استان کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود، گفت: مهرواره محله همدل ۲ با هدف نشر خوبی ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری است که وظیفه تبلیغ اسلام ناب را برعهده دارد.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای یک هزار و ۴۴۴ مسجد است که ۵۲۵ مورد آن را مساجد اهل سنت تشکیل می‌دهند که طی سال گذشته در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیش از ۹ هزار مبلغ و مبلغه مقیم و غیرمقیم به شهرها و روستاهای استان اعزام شده‌اند و همچنین در این استان ۸۷ هیئت سطح یک، ۱۷۴ هیئت سطح ۲، ۳۱۳ هیئت سطح سه، ۲۳۰ هیئت روستایی و ۸۰ هیئت بانوان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف قرآنی شامل محافل جزخوانی، تفسیر قرآن و قرائت به همراه اعزام ۵۱۹ مبلغ و مبلغه به مساجد استان انجام گرفته که موضوعات مختلف و مورد تاکید مقام معظم رهبری مانند جهاد تبیین و فرزندآوری و.... مورد تبلیغ قرار گرفته است.

احمدی با اشاره به اجرای پویش‌های مختلف ملی و مذهبی طی سال گذشته در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، گفت: برگزاری پویش مهرواره محله همدل، به نیت حاج قاسم، جشن فرشته‌ها، چی بودیم چی شدیم، فجر صادق، صعود چشمگیر، پرچم افتخار، روزه اولی‌ها، مقلوبه، زیست عفیفانه، نشست یا لثارات و نشر خوبی‌ها از جمله برنامه‌های است که اجرا شده و بخشی از آن هنوز هم در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه فراخوان اجرای مهرواره محله همدل ۲ آغاز شده است، ادامه داد: در مهرواره محله همدل یک بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مسئله و حل مسئله به تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اعلام شد که در نهایت استان جزو پنج استان برتر کشور قرار گرفت و جمع بندی موضوعات به زودی به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که طی سال گذشته رقم خورد تجلیل از بانوان فاطمی بود که متأسفانه در کل کشور تنها شورای هیأت مذهبی آقایان وجود دارد اما در سال جاری شورای هیأت مذهبی بانوان نیز تشکیل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از دستگاه‌هایی است که تکالیف فرهنگی بسیاری را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: بخشی از فعالیت مساجد، مدارس معارف اسلامی و صدرا، کانون شعرای آئینی، دارقرآن و مؤسسات قرآنی، شورای هیأت مذهبی، کانون مداحان، اعزام مبلغین و… زیر نظر این نهاد قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک از رویدادهای مهم و زیبایی که طی سال گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد دختران حاج قاسم بود که از میان ۳۶۰ هزار دانش آموز ۱۵۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود پرداختند و این رویداد برای پسران امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مؤثر فرهنگی که می‌توان برای قشر نوجوانان و جوان انجام داد آشنایی آنها با سیره و مکتب شهید سلیمانی است که طرح دختران حاج قاسم با این هدف اجرا شد.

احمدی تاکید کرد: دشمنان یک از برنامه‌های خود را تهاجم فرهنگی به مردم ایران با استفاده از ابزار رسانه قرار داده‌اند که با استفاده از این ابزار روزانه شبهات بسیاری را مطرح می‌کنند اما اینجاست که اصحاب رسانه می‌توانند در میدان نبرد حاضر شوند و با اطلاع رسانی درست و دقیق نقش آفرینی کنند که البته جبهه رسانه‌ای استان کرمانشاه نیازمند تقویت است.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند یک اطلس فرهنگی و برنامه راهبری متناسب با زیست بوم استان کرمانشاه هستیم که از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز و وظایف هر کدام دستگاه‌ها متناسب با شرایط آنها تعیین شود تا برنامه‌های فرهنگی با اثرگذاری بیشتری اجرا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159969

مهمترین اخبار ایران و جهان: