نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:08

عضو کنگره آمریکا: درز اطلاعاتی اخیر جان اوکراینی‌ها را به خطر انداخته است

نماینده ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت افشای اخیر اسناد نظامی این کشور می‌تواند پیامدهای مرگباری برای اوکراینی‌ها داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ارشد دموکرات در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت افشای اخیر اسناد نظامی آمریکا می‌تواند پیامدهای مرگباری برای اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه داشته باشد.

«جیم هیمز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه (۱۱ آوریل) بعد از جنجال افشای اسناد محرمانه آمریکا گفت: برای روس‌ها قطع راه‌های جمع‌آوری [اطلاعات] که ممکن است هر روز باعث نجات جان انسان‌ها می‌شده، سخت نخواهد بود. 

وی افزود: هر چیزی که به منابع و روش‌ها اشاره دارد، این خطر واقعی را به همراه دارد که آن منابع و متدها از بین بروند و این می‌تواند به معنای کشته شدن مردم و تعطیل شدن فناوری‌ها و نتایج بد در میدان جنگ باشد. 

او تاکید کرد که درباره محتوای این اسناد توجیه نشده و نمی‌تواند مستقلاً صحت آن‌ها را تایید کند. اما مقام‌های آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که اسناد مذکور واقعی به نظر می‌رسد. 

به گزارش این شبکه، متحدان آمریکا درحال ارزیابی خسارت هستند و در تلاشند مشخص کنند آیا هیچ یک از منابع و روش‌های خودشان با این افشاگری در خطر قرار گرفته یا خیر. 

این قانونگذار آمریکایی گفت نگران است که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا--شراکت اطلاعاتی موسوم به «پنج چشم» که استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس را به همراه آمریکا شامل می‌شود--بعد از این افشاگری، درباره به اشتراک گذاشتن حساس‌ترین اطلاعات خود با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند این درز اطلاعاتی باعث شده اقداماتی را برای محدود کردن جریان چنین اسناد بسیار محرمانه‌ای به کار گیرند. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141425

مهمترین اخبار ایران و جهان: