نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:32

حضور در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است، گفت: مسلمانان سراسر دنیا نسبت به حمایت از فلسطین اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های سومین نماز جمعه مهدی‌شهر در سال جاری به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به روز قدس، تاکید کرد: روز قدس ابتکار امام (ره) بود که نگاه عرفانی و الهامات الهی در دل ایشان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سراسر جهان نسبت به کمک به مردم فلسطین اهتمام داشته باشند، افزود: حضور در این راهپیمایی یک واجب شرعی است چرا که بخشی از جهان اسلام مورد غصب قرار گرفته و این سخن صریح پیامبر (س) است که نباید کسی نسبت به امور مسلمانان بی تفاوت باشد.

مهار تورم

امام جمعه مهدی‌شهر در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و مهارم تورم، بیان کرد: در طول چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که مسئولان باید همت جدی برای مهار تورم داشته باشند و حتی فرمودند که ما باید تورم را یک رقمی کنیم.

بارانی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات معیشتی از قشر کارگر، معلم و … به اصلاح ساختار و مبانی اقتصادی کشور بستگی دارد، افزود: اگر تورم مهار نشود و ارزش پول ملی بالا نیاید، هر میزان افزایش حقوق‌ها، بی فایده خواهد بود چرا که اگر حقوق کارمند و کارگر ۳۰ درصد افزایش یابد اما در مقابل تورم ۴۰ درصد بیشتر شود نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده بلکه ۱۰ درصد هم مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر حمایت از قشر پایین جامعه تاکید دارند، بیان داشت: گرانی‌ها بر طبقه پایین جامعه یعنی کسانی که بار تورم بر دوش آنها است و گرانی‌ها بر آنان فشار می‌آورد وگرنه پول داران روز به روز پول دار تر می‌شوند.

مسئولان تلاش کنند

امام جمعه مهدی‌شهر ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید فرمودند اگر مسئولان تلاش کرده و کارآمدی از خودشان نشان دهند در کنار آن پول ملی را تقویت و تورم را مهار نمایند و قشر ضعیف را از حقوق خود برخوردار نمایند، مردم احساس اقتدار و توانایی می‌کنند.

بارانی با بیان اینکه تورم عللی دارد که در وهله نخست می‌توان به افزایش نقدینگی اشاره کرد، افزود: نقدینگی به هر سویی سوق پیدا کند تخریب خواهد کرد کمااینکه همین نقدینگی به سمت خودرو مسکن و … سوق پیدا کرد و شاهد هستیم که چه اتفاقات ناخوشایندی در این زمینه‌ها رخ داد.

وی با بیان اینکه نخستین رسالت مسئولان این است که نقدینگی را به سمت تولید بازگردانند، ابراز کرد: این زمانی محقق می‌شود که زیرساخت‌هایی را ایجاد کنیم تا افراد متوجه شوند که سود تولید بیشتر از دیگر بازارها است لذا کنترل نقدینگی اهمیت دارد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه گرانی‌ها به ویژه در مقوله مسکن و اقلام اساسی، مردم را اذیت می‌کند لذا باید کار ضربتی صورت گیرد، بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلاتی مانند مسکن را رفع کنیم، کار جهادی و شبانه روزی را باید در دستور کار خودمان قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133425

مهمترین اخبار ایران و جهان: