نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 21:29

طرح نفس، مؤلفه افزایش جمعیت در ایلام

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایلام گفت: طرح نجات فرزندان سقط که به اختصار طرح نفس نامگذاری شده است، در شرایط فعلی کشور اولی ترین مؤلفه افزایش جمعیت است.

سرهنگ علی مریدی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: طرح نجات فرزندان سقط که به اختصار طرح نفس نامگذاری شده است، در شرایط فعلی کشور اولی ترین مولفه افزایش جمعیت است. به طوری که اگر از سقط های جناحی در کشور جلوگیری شود میزان موالید ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش می یابد و می تواند نرخ فرزندآوری که هم اکنون در کشور ۱.۶ می باشد را به ۲ و بالاتر برساند.

وی افزود: مرکز نفس استان ایلام زیر نظر بسیج جامعه پزشکی استان در اردیبهشت ماه امسال به طور رسمی و با حضور مسئولین استان افتتاح گردید.

مسؤل بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: فعالیت های این مرکز در زمینه فرهنگ سازی، شناسایی و حمایت از مادرانی که قصد سقط جنین را دارند به منظور انصراف آنان از سقط و نجات فرزندان سقط آغاز نموده است.

وی یادآور شد: تاکنون سه کارگاه توجیهی برگزار شده که خوشبختانه امروز چهارمین کارگاه توجیهی در این خصوص برای جمعی از متخصصین زنان، ماماها و رابطین محلات آسیب پذیر شهر ایلام با مشارکت و همکاری مدیریت مامایی معاونت درمان و بسیج جامعه پزشکی استان برگزار گردید.

مریدی عنوان کرد: ان شاءالله با همکاری همه جانبه دستگاه های متولی و همراهی مردم بتوانیم نسبت به این موضوع اقدامات مهمی انجام دهیم تا شاهد حل این معضل در سطح جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، متأسفانه طبق آمارها سقط جنین در کشور افزایش یافته به نحوی که سالیانه بیش از ده ها هزار سقط انجام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1410526

مهمترین اخبار ایران و جهان: