نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 16:05

تجربه یک عصر بهاریِ بارانی در چله تابستان در تبریز

بعد از ظهر امروز در یک روز تابستانی در چله تابستان بارش باران تند به همراه رعد و برق شهر تبریز را در برگرفت که طراوتی خاص به این شهر بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در میانه تابستان و تجربه گرمای شدید در همه استان های کشور، در چهل و هفتمین روز از فصل تابستان ۱۴۰۲ بعد از ظهر امروز بعد از چند روز هوای گرم و نفس‌گیر تبریز، بارش رگباری باران طروات خاصی به هوای این شهر  بخشید.

بعد از ظهر امروز در یک روز تابستانی در چله تابستان بارشی تند به همراه رعد و برق شهر تبریز را در برگرفت که طراوتی خاص به این شهر بخشید.

در حال حاضر دمای هوای تبریز ۲۹ درجه است.

محمد امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز دوشنبه، گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ در استان می‌شود.

وی افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، این وضع همچنین موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید و غرش آذرخش می شود.

امیدفر با بیان اینکه این وضع کلیه نواحی استان به ویژه نواحی شمالی را در بر می گیرد، اظهار کرد: به دنبال بارش های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد، بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان، گفت: احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان نیز موجب نفوذ یا خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا می شود، یادآور شد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوباره جوی پایدار در استان حاکم می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430826

مهمترین اخبار ایران و جهان: