نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:47

امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث جوی ۵ روز گذشته

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به شرکت ۳۹ تیم امدادی در عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، از امدادرسانی به حادثه دیدگان در ۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات، با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در حوادث جوی (سیل، توفان و رعدوبرق) طی ۵ روز گذشته از سیزدهم تا ساعت ۵.۳۰ امروز، ۱۷ مرداد، به ارائه گزارش امدادی در ۵ استان کشور، پرداخت و گفت: ۵ استان آذربایجان غربی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، ٨ شهرستان و ١٦ روستا در این مدت زمان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۲۵۹ نفر امدادرسانی کردند، ۱۰۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۹ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و یک نفر را نیز به مراکز درمانی انتقال دادند.

محمودی با بیان این که متأسفانه، ۲ نفر از هم‎وطنان در شهرستان شیروان جان خود را از دست دادند، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، با استفاده از تجهیزات امدادی، پمپاژ و لجن‌کش، آب تجمیع شده در ۴۵ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات، با اشاره به این که ۳۹ تیم عملیاتی شامل ۱۶۴ امدادگر در عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، حاضر بودند، عنوان کرد: ۲۳ دستگاه چادر، ۱۳۳ تخته پتو، ۷۸ تخته موکت، ۱۴۸ کیلوگرم نایلون، ۱۲۱ بسته غذایی، ۴۰ قرص نان، ۷۰ قوطی کنسروجات و ۳۶ بطری آب معدنی توزیع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431470

مهمترین اخبار ایران و جهان: