نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 21:30

تحول در مدیریت فرهنگی با رویکرد مردمی دولت

ساری-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران گفت: تحول در عرصه مدیریت فرهنگی با رویکرد مردمی سیاست محوری دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عفاف و حجاب مازندران با شرکت مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی گفت: عفاف و حجاب از مؤلفه‌های اساسی انقلاب و در شمار باورهای اعتقادی کشورمان است.
وی با بیان اینکه دشمن روزی در پی فتح سرزمین ما بود اما امروز بدنبال تسخیر قلوب جوانان کشورمان است اظهار کرد: کشف حجاب نه فقط از منظر ایدئولوژیک و دینی امری مذموم است بلکه از حیث اجتماعی نیز موجب فروپاشی کانون خانواده خواهد شد و تأثیرات مخرب اجتماعی در پی دارد.
وی با اشاره به تأثیر شگرف کارهای فرهنگی در حوزه اجتماعی اظهار کرد: اصول قطعی فعالیت‌های محوری در حوزه عفاف و حجاب مبتنی بر اقدامات فرهنگی است.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر پایبندی قاطبه زنان باورمند کشورمان به رعایت حجاب شرعی افزود: گسترش ترویج انگاره‌های فرهنگی و دینی در حوزه عفاف و حجاب همواره باید سرلوحه اقدامات دستگاه‌های مسئول باشد.
این مسئول سیاسی با اشاره به توطئه دشمنان در این حوزه فرهنگی گفت: دشمن در صدد است تا با دوقطبی سازی در این حوزه حساس و موج آفرینی رسانه‌ای، اهداف سیاسی خود علیه انقلاب اسلامی را پیش ببرد که حفظ هوشیار ی در این زمینه ضرورت دارد.
سلگی خاطر نشان کرد: برخورد با هنجار شکنان در حوزه فرهنگی الزام قانونی و اخلاقی است.
این مسئول اظهار کرد: نهادهای فرهنگی و اجتماعی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌ها رویه‌های اجرایی در زمینه فرهنگ سازی برای نهادینه کردن شئونات فرهنگی و دینی را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون استاندار مازندران تصریح کرد: همراهی قاطبه مردم با طرح مقابله با هنجار شکنان فرهنگی و اجتماعی نشانه راهبرد اصولی دستگاه‌های مسئول است.
سلگی با اشاره به اهمیت راهبردهای فرهنگی در فرآیندهای حکمرانی گفت: تحول در عرصه مدیریت فرهنگی با رویکرد مردمی سیاست محوری دولت سیزدهم است.
نوروزی مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب کشورنیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، پشتیبانی قاطبه زنان و مردان پاک سرشت ایرانی از این مقوله را بیانگر باور مندی مردم کشورمان دانست.
وی با اشاره به ضرورت انگاره سازی برای پیشبرد فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و صنوف مختلف افزود: مسئولیت کلیدی فرهنگ سازی و رعایت الزامات قانونی عفاف و حجاب در هر دستگاه متوجه مسئول آن است و مسئولان دستگاه‌ها باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1236426

مهمترین اخبار ایران و جهان: