نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:25

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد است

اصفهان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تاثیر نمرات نهایی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است و نتیجه آزمون کنکور با نمره ۶۰ درصدی تعیین خواهد شد.

سید احمد بنی لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص برگزاری امتحانات نهایی پایه متوسطه در خرداد ماه امسال، اظهار داشت: امتحانات پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم بصورت داخلی و توسط معلمان و مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات پایه نهم، استانی و توسط اداره کل آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: استان اصفهان امسال حدود ۷۰ هزار دانش آموز در پایه نهم و ۴۰ هزار نفر دانش آموز پایه دوازدهم نظری دارد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری، کشوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌ها امسال تأثیر نمرات نهایی در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد قطعی است؛ به بیان دیگر نتیجه نهایی کنکور سراسری را سوابق تحصیلی داوطلبان با نمره ۴۰ درصدی و نتیجه کنکور با نمره ۶۰ درصدی تعیین می‌کند.

بنی لوحی ابراز داشت: ذهنیت اشتباهی وجود دارد مبنی بر اینکه دروس عمومی در کنکور نیست و دانش آموز لازم نیست این دروس را بخواند درحالی که امسال ۴۰ درصد نمرات نهایی بر نتیجه کنکور تأثیر دارد که بخشی از آن مربوط به دروس عمومی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده تأثیر نمرات نهایی در نتیجه کنکور سراسری به ۶۰ درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان دروس عمومی را پیش‌تر بصورت تستی و نکته‌ای مرور می‌کردند و از محتوای کتاب بهره مند نمی‌شدند اما اکنون در کلاس درس می‌خواند و مطلب را می‌آموزد که این نقطه قوتی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: امسال تصحیح اوراق امتحانات نهایی الکترونیکی است و دیگر بصورت دستی انجام نخواهد شد و برگه امتحان بدون نام و بدون مشخص بودن ناحیه آن توسط همکاران حتی از استان‌های دیگر در سیستم تصحیح و ثبت شده و برای تصحیح دوم به همکاری دیگر ارجاع می‌شود که از نمره قبلی اطلاع ندارد اگر نمره دو تصحیح تا ۲۵ صدم نزدیک بود، نمره ثبت نهایی می‌شود اما اگر اختلاف بیش از یک نمره بود تصحیح سوم صورت خواهد گرفت.

بنی لوحی با بیان اینکه تمام تمهیدات پیش‌بینی شده تا امتحانات نهایی در بهترین شرایط برگزار شود، افزود: هر آزمون برای آموزش و پرورش مانند کنکور اهمیت دارد.

وی درخصوص لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در دوره قبل، خاطرنشان کرد: این مسئله متأسفانه در کانال‌های مجازی باب شده در حالی که لو رفتن سوالات قبل از برگزاری آزمون اتفاق نیافتاده و پس از شروع آزمون تصویری گرفته شده و در کانال‌های مجازی منتشر شده ضمن اینکه لو رفتن سوالات در استان اصفهان نبوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201970

مهمترین اخبار ایران و جهان: