نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:12

حضور بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز سمنانی در جشنواره «نوجوان سالم»

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از حضور بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز این استان در دوازدهمین دوره جشنواره «نوجوان سالم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم استان سمنان با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره، شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی و هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید استعدادهایشان را بشناسند تا بتوانند وارد اجتماع شوند.

خالقی با اشاره به حضور ۲۳ هزار و ۵۸۰ دانش‌آموز در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان سمنان، افزود: این استقبال و این حضور بی‌نظیر دانش‌آموزان در کنار سه هزار و ۸۵۰ شرکت‌کننده همکار و یک هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده والدین دانش‌آموز در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم، نشان از اهتمام لازم همکاران در امر برگزاری جشنواره و همچنین علاقه‌مندی بیش از پیش هم استانی‌های ما به عرصه علم و دانش است

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ هزار و ۳۰۰ اثر در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان جمع‌آوری و به دبیرخانه استانی دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار ارسالی، ۱۴۱ نفر به عنوان منتخب استانی پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

خالقی با بیان اینکه ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر نیز از دیگر موضوعات دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم است، اظهار کرد: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی، شامل احادیث، حکایات، پندها و درس‌ها در مورد شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر، از اولویت و امتیاز برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: ایده پردازی، مقاله «تألیفی، گردآوری و ترجمه»، فیلم «داستانی، پویانمایی»، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی و نرم‌افزار و چندرسانه‌ای، بیان روایت از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم است، همچنین دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب‌های نقاشی و انشاءنویسی «با موضوع چگونه در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مراقبت کنم؟» در این جشنواره با هم به رقابت پرداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در بخش‌های ایده‌پردازی و مقاله‌نویسی نیز والدین دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی و همکاران فرهنگی و ستادی و در بخش ابتکارات مدرسه‌ای تمامی فرهنگیان و مدارس و اعضای ستادی استان با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

خالقی با اشاره به ارتباط و جایگاه جشنواره نوجوان سالم در سند تحول بنیادین یادآور شد: جشنواره نوجوان سالم شامل سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور است که در ساحت‌های ۶‌‌گانه سند تحول بنیادین، ۲ ساحت علمی، تربیتی و ساحت فرهنگی، آموزشی در امر برگزاری این جشنواره بسیار مؤثر و کارآمد است.

وی گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و مهم‌ترین عامل در تحقق برپایی یک تمدن نوین اسلامی، تربیت نیروی انسانی دانا، توانمند، نوآور و خلاق است؛ نیروهایی که بتوانند در عرصه‌های علمی در کنار سایر ساحت‌های مدنظر سند تحول بنیادین و با محوریت ساخت اعتقادی عبادی، زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحقق آینده درخشان کشور در دست نسل جوان است؛ بنابراین نظام تعلیم و تربیت کشور وظیفه دارد تا برای رشد و شکوفایی نسل جوان فرصت لازم را ایجاد کند، در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا زمینه بهره‌گیری عملی و علمی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215570

مهمترین اخبار ایران و جهان: