نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 13:21

السودانی: مبارزه با تروریسم یک مرحله درخشان در تاریخ عراق است

نخست‌وزیر عراق بار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت مرزها و مخالفت قاطع با استفاده از خاک کشورش برای انجام عملیات‌های غیرقانونی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر لزوم تأمین امنیت کامل مرزهای این کشور تأکید کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی ریاست جلسه‌ای امنیتی را در نشست مشترک با ستاد عملیات در استان نینوا که رئیس ستاد ارتش، فرمانده عملیات نینوا و مقامات ارشد و نهادهای مختلف امنیتی در استان و استاندار در آن حضور داشتند، به عهده داشت.

در این بیانیه آمده است: در ابتدای این دیدار از شهدای صالح و برگزیده که در راه مقابله با گروهک تروریستی داعش، جانفشانی‌های ارزشمند را برای وحدت عراق نثار کردند، یاد شد. نخست وزیر در ادامه، توضیحات مفصلی از وضعیت امنیتی و نظامی در استان نینوا شنید و در جریان اجرای طرح‌های تهیه شده برای مبارزه با بقایای بقایای تروریست داعش، مبارزه با باندهای مواد مخدر، مقابله با مهم‌ترین چالش‌های امنیتی پیش روی این استان قرار گرفت.

فرمانده کل قوای عراق با اشاره به اهمیت امنیت استان نینوا برای عراق، تاکید کرد: نبردهایی که در خاک نینوا با تروریسم رخ داد، نشان دهنده مرحله‌ای درخشان در تاریخ عراق بوده است.

نخست وزیر عراق بار دیگر بر اهمیت استفاده از فناوری مدرن در بعد امنیتی و لزوم تأمین امنیت کامل مرزها و برخورد قاطع با عملیات نفوذ و تلاش برای استفاده از اراضی عراق برای انجام عملیات خارج از قانون تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208370

مهمترین اخبار ایران و جهان: