نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:35

تمجید مقاومت فلسطین از رویکرد مردم لیبی علیه عادی‌سازی روابط

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از موضع رسمی و مردمی در لیبی در محکومیت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم اشغالگر تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، حازم قاسم سخنگوی حماس امروز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که مخالفت گسترده با این دیدار بیانگر اصالت و گرایش مردم لیبی به قضایای ملی و در راس آن قضیه فلسطین به عنوان قضیه اصلی و مرکزی کل امت است، همچنین این رخداد نشان دهنده این واقعیت است که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی امت بوده و خواهد بود.

سخنگوی حماس خواستار مخالفت گسترده و قاطع رسمی و مردمی در تمامی کشورهای عربی و اسلامی با هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شد و تاکید کرد که عادی سازی روابط به منافع ملی این کشورها خدشه وارد خواهد کرد و خطری بزرگ برای مسئله فلسطین نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است که روز گذشته شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نجلاء المنقوش همتای لیبیایی او در رم ایتالیا با هم دیدار کرده‌اند. پس از این دیدار، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی دستور تعلیق نجلاء المنقوش وزیر خارجه این کشور را صادر کرد. عبد الحمید دبیبه همچنین المنقوش را به منظور تحقیق به نهادهای امنیتی و نظارتی ارجاع داده است.

دبیبه در همین راستا کمیته تحقیقی را به ریاست حلیمه بوسیفی وزیر دادگستری و عضویت بدرالدین تومی وزیر حکم محلی و مدیر اداره امور حقوقی و شکایت‌ها در نهایت نخست وزیری تشکیل داده است. دبیبه اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی عبداللطیف الزنی مسئول اداره امور وزارت خارجه و همکاری منطقه‌ای را بر عهده خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473670

مهمترین اخبار ایران و جهان: