نیوز سیتی!
02 فروردین 1403 - 12:33

تلاش برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ

برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا سیدحسینی صبح امروز در نشست قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت : برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و 269 فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری 20 هزار قطعه‌ای صادر و با همت بهره‌برداران تعداد زیادی از واحدهای جدید الاحداث مرغداری به بهره‌برداری رسیده و به مجموع مرغداری‌های استان به 400 واحد افزایش یافته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: 327 واحد 20 هزار قطعه‌ای نیز با پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 90 درصد در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و فاکتورهای موثر از جمله نهاده، سوخت و سایر عوامل مورد نیاز، میزان جوجه‌ریزی با فعالیت واحدهای جدیدالاحداث در سیستان و بلوچستان در مجموع به 60 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال با توان تولید 100 هزار تن گوشت سالیانه افزایش می‌یابد.

سیدحسینی گفت: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در سال گذشته به میزان 23 میلیون و 850 هزار قطعه بوده که نسبت به سال ماقبل آن به میزان 18 درصد رشد داشته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: قبل از دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان دارای 195 مرغداری فعال بوده و در حال حاضر این رقم به 400 واحد مرغداری فعال ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1689270

مهمترین اخبار ایران و جهان: