نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 16:31

ترانزیت یک و نیم میلیون تنی میان ایران و آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ترانزیت یک و نیم میلیون تن کالا بین ۲ کشور ایران و آذربایجان گفت: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف مورد تاکید دو طرف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در آئین افتتاح گذرگاه مرزی آستارا و آذربایجان با اشاره به ترانزیت یک و نیم میلیون تن کالا بین ۲ کشور ایران و آذربایجان اظهار  کرد: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف مورد تاکید دو طرف و رئیس جمهور است زیرا این امر در نهایت باعث توسعه گیلان و کشور در عرصه‌های اقتصادی و تجاری می‌شود

وی با اشاره به سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: یکی از سیاست‌ها و اهداف دولت سیزدهم توسعه ارتباط با همسایگان در حوزه‌های مختلف است.

وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط تجاری میان ایران و آذربایجان افزود: این ۲ کشور همسایه دارای ظرفیت خوبی به لحاظ تجاری هستند و در این مدت توسعه ترانزیتی بین ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

بذرپاش یکی از برنامه‌های وزارت راه را تقویت و توسعه شبکه ترانزیتی کشور دانست و گفت: در چند ماه گذشته کامیون‌داران برای عبور و مرور در مرزهای آستارا و جمهوری آذربایجان با مشکلاتی مواجه بودند، لذا احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بخشی از مشکلات تردد را در این منطقه رفع می‌کند.

وی پایانه مرزی آستارا یکی از  از پایه‌های قدیمی گیلان معرفی کرد و افزود: به دلیل قدیمی بودن، این پایانه دیگه پاسخگو ظرفیت‌های تجاری میان ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان نیست و به این منظور  احداث زیرساخت‌های جدید مرزی مورد توجه دولت سیزدهم است.

وزیر راه و شهرسازی از مقاوم‌سازی پل قدیمی آستارا خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این گذرگاه جابه‌جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می‌شود، هر چند هدف دولت رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620870

مهمترین اخبار ایران و جهان: