نیوز سیتی!
17 فروردین 1403 - 17:57

راهپیمایی گسترده مردم یمن در روز جهانی قدس

مردم یمن امروز در راهپیمایی جهانی روز قدس خواستار تحریم همه جانبه و لغو عادی سازی با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مردم یمن امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با برپایی راهپیمایی باشکوه در میدان سبعین «صنعاء» اعلام کردند که هیچ عذر و بهانه ای برای هیچ رژیمی در کشورهای اسلامی وجود ندارد که از مسئولیت خود برای آزادی فلسطین و حمایت از ملت فلسطین شانه خالی کند. 

.

 

بیانیه پایانی راهپیمایی مردم یمن آمده است: در طول شش ماه، ملت فلسطین با پلیدترین و کثیف‌ترین کشتار استعماری جنایتکارانه صهیونیستی-آمریکایی در غزه و سراسر فلسطین مواجه بوده است.

مردم صنعاء اعلام کردند که موضوع فلسطین، مسئله مردم یمن و اولین و اساسی‌ترین مسئله امت اسلام است وامت اسلامی باید از اماکن مقدسه حفاظت کند و برای آزادسازی آن‌ها پیشقدم شود.

در بیانیه امروز مردم صنعا آمده است: نبرد برای آزادی قدس شریف و تمام فلسطین تنها مسئولیت ملت فلسطین نیست، بلکه مسئولیت تمام امت اسلام است.

مردم یمن بار دیگر حمایت خود را در کمک به ملت فلسطین برای آزادی سرزمین اشغالی و بازگردان حقوق غصب شده آن‌ها اعلام کرده و افزودند: ما از حکام و رژیم‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که با عمل به مسئولیت خود در قبال حملات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک ملت فلسطین در غزه بشتابند.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان تحریم همه جانبه و فراگیر رژیم صهیونیستی و لغو همه اشکال عادی سازی با این رژیم هستیم.

عبدالمللک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله و انقلاب یمن شب گذشته در سخنرانی خود به مناسب شب‌های رمضان، از فروش سلاح آمریکا به رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت که کشتار غیرنظامیان و ویران کردن مناطق مسکونی در غزه به وسیله مدرن‌ترین سلاح‌های آمریکا صورت می‌گیرد.

 رهبر انصارالله یمن در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که در 424 حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن در حدود 3 ماه گذشته، 37 نفر شهید و 30 نفر زخمی شده‌اند.

او افزود: طی یک ماه گذشته، فقط 34 عملیات با 125 موشک بالستیک، پهپاد و کروز بوده است و تاکنون 90 کشتی اسرائیلی یا کشتی عازم اراضی اشغالی هدف قرار گرفته و ائتلاف آمریکا به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات اذعان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695326

مهمترین اخبار ایران و جهان: