نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 14:43

۱۵۱۵ شعبه اخذ رأی در گلستان برپا می‌شود

رئیس ستاد انتخابات گلستان از راه‌اندازی هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شهر و روستاهای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید علی مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۹۵۹ نفر در برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان پیش ثبت نام کردند که در ۲۳ شهریورماه صحت سنجی مدارک انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: در مرحله ثبت نهایی با توجه به بررسی مدارک ۵۸۱ نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند.

وی بیان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها سه مرحله‌‌ای است و با استفاده از مراجع پنج‌گانه انجام شد که در مرحله اول ۴۵۴ نفر تایید هیات اجرایی شده، ۸۳ نفر عدم تایید، ۱۸ نفر عدم احراز و ۲۶ نفر هم انصراف دادند.

مهاجر اضافه کرد: در هیئت نظارت هم ۵۱۷ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۳۱۳ نفر تایید و ۱۵۲ نفر هم عدم تایید و الباقی هم عدم احراز شدند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در مرحله سوم، شورای نگهبان ۵۵۹ فقره پرونده را که ۳۰۶ نفر معادل ۵۵ درصد افراد تایید شدند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر ۴۰ کاندیدا، در علی آبادکتول ۱۹ کاندیدا، در حوزه انتخابیه غرب ۴۳ کاندیدا، در گرگان ۱۰۷ نفر، در گنبدکاووس ۳۷ نفر و در حوزه انتخابیه شرق ۶۰ نفر کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

مهاجر عنوان کرد: از این تعداد ۱۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح طلب و ۱۶۱ نفر هم به صورت مستقل در انتخابات حضور دارند و ۶۱ نامزد با مدرک دکتری، ۲۲۷ نفر کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر لیسانس و چهار نفر با تحصیلات حوزه علمیه در این عرصه شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که نسبت به دوره قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۷۳ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی و یک شعبه ارامنه بوده که هزار و ۲۰۴ شعبه ثابت و ۳۰۶ شعبه سیار هستند.

طبق گفته مهاجر در دوره قبل ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده بودند که ۲۱۵ نفر از آن‌ها تایید شده بودند و با توجه به آمار این دوره، شاهد افزایش ۳۰ درصدی نامزدها هستیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669026

مهمترین اخبار ایران و جهان: