نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 23:19

سالی 150 میلیون کتاب درسی در کشور چاپ می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سالی 150 میلیون کتاب درسی در کشور چاپ می شود که برای مهر امسال تاکنون 50 میلیون جلد از کتاب ها چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امشب در جمع دانش آموزان نخبه استان هرمزگان اظهار داشت: در کشور 16 میلیون نفر دانش اموز داریم و سالانه 150 میلیون جلد کتب درسی برای تحصیل چاپ میشود که متوسط چاپ روزانه 400هزار جلد کتاب برآورد می شود.

وی افزود: معمولا در اواخر شهریور ماه یا ابتدای مهر هر سال سفارش چاپ داده می شود و امسال تاکنون بیش از 50 میلیون جلد کتاب برای سال آینده چاپ شده است.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، 990عنوان کتاب سالیانه برای موضوعات مختلف در این معاونت چاپ می شود.

لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از چالش های نظام آموزشی کشور چاپ کتاب بصورت متمرکز است. با این توضیح که برای دانش آموزان سراسر کشور یک محتوی و یک فرم کتاب چاپ می شود و این امر نازل بر توانمندی و تامین نیاز دانش اموزان در جغرافیای متفاوت ایران نیست.

وی بیان کرد:  البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بغیر از کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم و محتوی چند رسانه ای را تولید می کند اما  آنچه که بصورت برجسته در مدارس بعنوان برنامه ریزی درسی و محتوی آموزشی شناخته می شود کتب درسی است و متاسفانه فرهنگ آموزش و پرورش ما کتاب درسی محور است این یعنی انعطاف پذیری در برنامه های ما حاکم نیست و معلمان، دانش آموزان و خانواده ها برخی اوقات به درستی متوجه هدف از آموزش نیستند.

در این دیدار دانش آموزان نخبه در مورد کمبود کتاب های کنکور و منابع خاص، هزینه های سنگین تامین کتاب در استان سخنانی را مطرح کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656370

مهمترین اخبار ایران و جهان: