نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 10:37

استاندار کرمان: با بحران جدی آب مواجه‌ایم/ چاره‌ای جز کنترل مصرف نداریم

استاندار کرمان با بیان اینکه بحران آب در استان کرمان جدی است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای جبران کسری آب استان کرمان تا تابستان باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در قرارگاه آبرسانى به روستاهاى مناطق محروم استان کرمان با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: بارندگی‌های کم امسال در استان کرمان باعث نگرانی است و در تابستان آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی آب باید تشکیل و همه دستگاه‌های مرتبط عضو آن باشند، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای جبران کسری آب در استان باید انجام و جلسات این قرارگاه به طور منظم برگزار شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به دلیل عدم بارندگی، احتمالاً گرما را هم زودتر شروع می‌کند و باید پیش‌بینی لازم را داشته باشیم، بیان کرد: باید از الان آگاه‌سازی مردم انجام شود و به این باور برسند که با کمبود آب روبه‌رو هستیم، صرفه‌جویی لازم است و مصرف آب را باید کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز کنترل مصرف آب موجود در استان کرمان نداریم و نیاز است همه همکاری کنند، گفت: صنعت را نمی‌توان تعطیل کرد چرا که منبع درآمد زندگی مردم و اشتغال و درآمد آنها است.

فداکار با اشاره به اینکه نیاز است که همه مردم پای کار بیایند و در بحرانی که در پیش داریم با صرفه‌جویی و کنترل مصرف آب این بحران را پشت سر بگذاریم، افزود: آب شرب مردم بر همه چیز مقدم است و باید تامین شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی به کرمان نیز در حال اجراست، ادامه داد: باید پیگیری‌های لازم انجام شود که این پروژه چه سریع‌تر به نتیجه برسد؛ در این ارتباط هر مجوزی که لازم باشد باید سریعاً در قرارگاه استانی آب پیگیری و اخذ شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌های توزیع برق نیز باید پای کار بیایند و برق مورد نیاز برای چاه‌های آب تامین شود، بیان کرد: این موضوع را حتماً از طریق وزیر نیرو و رئیس جمهور محترم پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای کنترل مصرف آب کار رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی لازم است و جلساتی در این ارتباط باید برگزار شود که اثرگذاری هم دارد، گفت: آب به اندازه مصرف متعارف داریم اما سرانه مصرف زیاد است و باید کنترل شود.

فداکار با اشاره به اینکه اصلاح شبکه فرسوده کرمان نیز باید در دستورکار قرار گیرد، افزود: کمتر از چهار ماه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده فرصت داریم تا پروژه‌های تامین آب در استان به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت رودخانه نودژ برای آبرسانی شرب به شهر نودژ استفاده شود، ادامه داد: فضای سبز نباید با آب شرب آبیاری شود و ادارات باید همکاری کنند و در این ارتباط با تمام ادارات مکاتبه شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تامین آب شرب مردم در استان کرمان بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: تا تابستان باید برنامه‌ریزی لازم برای کسری آب در نقاط مختلف استان انجام شود.

انتهای پیام/511/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1647926

مهمترین اخبار ایران و جهان: