نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:10

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه ماهی در تالاب‌های شادگان و هورالعظیم

اهواز- رئیس گروه بازسازی ذخایر اداره کل شیلات خوزستان از رهاسازی بیش از ۲ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب شادگان و هورالعظیم با هدف بازسازی ذخایر آبزیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هومن مکوندی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به تداوم اجرای عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان خوزستان عنوان کرد: پراکنش این گونه‌ها بیشتر در تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان، رودخانه کرخه، کارون، دز و مارون است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین حق‌آبه مناسب تالاب‌ها و رودخانه‌های خوزستان افزود: تالاب‌ها با توجه به تنوع زیستی فراوان و فراهم کردن محیط زیست و غذای مناسب به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند اهمیت بالایی را در ایجاد اقتصاد جوامع محلی از طریق تولید ماهی ایجاد می‌کنند.

مکوندی گفت: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب‌های داخلی خوزستان، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار جوامع روستایی و صیادی در هفته گذشته با حضور مسئولان ادارات مربوطه و کارشناسان شیلات نسبت به رهاسازی بیش از ۲ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی گونه‌های (بنی- گطان- برزم و عنزه) در تالاب‌های شادگان و هورالعظیم اقدام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306226

مهمترین اخبار ایران و جهان: