نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 12:44

اهانت به قرآن کریم، اهانت به آزادی به اسم آزادی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مورد اهانت به قرآن گفت:‌ این رفتار شنیع، چیزی جز اهانت به واژه آزادی نیست و اروپایی ها ثابت کرده‌اند آزادی را پای منافع خود تعریف می‌کنند و هیچ اعتقادی به اصل آزادی نسان ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احسان عابدی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که در روزهای اخیر شاهد بودیم که یک دولت اروپایی به اسم آزادی، مجوز اهانت به قرآن کریم را به چند تن از شهروندان خود داده است، اظهار کرد: بار دیگر این رفتار ضدانسانی مدعیان آزادی، قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.

وی افزود: این رفتار شنیع، چیزی جز اهانت به واژه آزادی نیست و اروپایی ها ثابت کرده‌اند آزادی را پای منافع خود تعریف می‌کنند و هیچ اعتقادی به اصل آزادی نسان ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:‌ چگونه می‌شود به مقدس‌ترین باور جمعیت میلیاردی مسلمان جهان توهین کرد و دم از آزادی زد، در حالی که همین اروپایی‌ها در بسیاری دیگر از مسائل اجازه آزاد بودن و آزاد اندیشیدن را نمی‌دهند؟.

عابدی خاطرنشان کرد:‌ قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اسلام است و قطعا این رفتارهای ضدانسانی کوچکترین خدشه‌ای به آن وارد نمی‌کند، اما نباید شاهد سکوت مسلمانان و دولت‌های اسلامی در قبال آن باشیم.

وی در پایان با بیان این‌که وظیفه ما است که در دفاع از این کتاب نورانی و کلام خداوند متعال واکنش نشان دهیم، گفت: جامعه قرآنی یزد این عمل برخاسته از جاهلیت را محکوم می‌کند و امیدواریم مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها در این خصوص واکنش متناسبی اتخاذ کند تا هزینه اهانت به مقدسات مسلمانان بالا رود.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321826

مهمترین اخبار ایران و جهان: