نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 08:49

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

تبریز- «اسقف اعظم گریگور چیفتچیان» خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن این بیانیه آمده است: عمل وقیحانه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و رفتار اسلام ستیزانه در کشور سوئد جان و روح همه عالم را به آتش کشید و نقطه تاریک دیگری بر دامان رهبران مدعی حقوق بشر در جهان غرب بر جای گذاشت.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دشمنان ادیان جهان و ضد آزادی و آزادگی با آتش بغض کینه نسبت به حقیقت الهی، وحشیانه به جنگ با منطق و برهان الهی آمده‌اند، اظهار شده است: به یقین این جسارت بزرگ ادامه حرکات شنیع و توهین‌های آشکاری است که در سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های صهیونیسم جهانی صورت گرفته است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان خاطرنشان کرده است: در مکتب مقدس اسلامی، پیروان تمام ادیان الهی و مقدسات آنها محترم هستند و مسلمانان از توهین به مقدسات آنها نهی شده‌اند.

چیفتچیان با بیان اینکه انتشار خبر تأسف‌بار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن، دل ما و تمام انسان‌های آزاده دنیا را به درد آورد، آورده است: یقیناً آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت کند.

در این بیانیه، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم کرده و از تمام نهادهای بین‌المللی خواسته که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1333370

مهمترین اخبار ایران و جهان: