نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 21:01

ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت مسکن ملی کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه در دیدار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت مسکن ملی کرمانشاه و کاهش سهم آورده متقاضیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان و مدیرکل حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: باید اجرای پروژه‌های مسکن ملی در استان سرعت بگیرد زیرا خانه دارشدن مردم از کارهای بنیادی است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها از دغدغه‌های شبانه روزی مدیران است، افزود: در اجرای طرح‌های مسکن ملی باید تمامی فضاهای لازم مانند آموزشی، تفریحی، رفاهی، مذهبی و زیرساخت‌ها دیده و همچنین نکات لازم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی هم رعایت شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بیان دلایل خود برای برنامه ریزی و جدیت در اجرای پروژه طرح ملی مسکن بر اساس طبقات و ارتفاع کمتر، تصریح کرد: هر چقدر که طبقات محدودتر شوند علاوه تأثیرات مثبت اجتماعی و فرهنگی در کاهش هزینه‌ها هم برای متقاضیان تأثیرگذار خواهد بود زیرا مردم مجبور نیستند برای ساخت پیلوت، آسانسور و مشاعات هزینه‌های اضافی و سنگین پرداخت کنند.

صحرایی گفت: هر چقدر که بتوانیم هزینه ساخت را برای متقاضیان کم کنیم این عزیزان راحت تر می‌توانند نسبت به پرداخت آورده خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دکتر رئیسی در خصوص احداث مسکن با توجه به آرامش و رفاه بیشتر برای مردم، گفت: ما باید به سمت ساخت سازه‌ها بر اساس تمدن اسلامی حرکت کنیم و برنامه ریزی ها در این زمینه ضروری است زیرا حرکت به سمت تمدن اسلامی در ساخت و سازها آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه ما در شهر کرمانشاه مشکلی در خصوص تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن نداریم و نیازی نیست که که پروژه‌ای به صورت متراکم در یک مکان احداث شود که رفاه و آسایش کمتری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

صحرایی ادامه داد: هدف ما در اجرای طرح‌های مسکن، خانه دارشدن مردم همراه با آسایش بیشتر آنها بر اساس تمدن اسلامی است.

همچنین در این جلسه اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه ایده‌های استاندار کرمانشاه برای ساخت طبقات محدودتر قابل توجه و مهم است، گفت: از پیگیری و جدیت ایشان برای ساخت چنین واحدهایی در کرمانشاه تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: حتماً نظر استاندار کرمانشاه را در ساخت پروژه سراج شهر کرمانشاه در اجرای طرح ملی مسکن به صورت محدودتر و طبقات کمتر پیگیری خواهیم کرد و نتیجه لازم را با بررسی تمامی جوانب و شرایط طی چند روز آینده به کرمانشاه اعلام خواهیم کرد.

در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پیشبرد این طرح‌ها و تسهیل خانه دار شدن متقاضیان مقرر شد که بنیاد مسکن کشور موضوع کاهش طبقات در پروژه سراج کرمانشاه را در تهران پیگیری و نتیجه طی چند روز به کرمانشاه اعلام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287726

مهمترین اخبار ایران و جهان: