نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 21:36

ارائه آموزش‌‎های مهارتی به بیش از ۸۸۰۰ کرمانشاهی در بهار امسال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۸۶۸ نفر آموزش‌های مهارتی را در استان فرا گرفتند.

عزیز نوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ در بخش دولتی به میزان ۷۲۰ هزار نفرساعت در قالب ۵ هزار و ۴۳۹ نفر و در بخش خصوصی شامل ۳۷۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال نیز ۶۷۰ هزار نفرساعت در قالب ۳ هزار و ۴۲۹ نفر آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های خدمات، صنایع دستی و هنری و صنعت به متقاضیان ارائه شده است. 

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی بصورت رایگان در ۵ مرکز واقع در شهرستان کرمانشاه و سایر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای واقع در شهرستان‌های استان به متقاضیان ارائه می‌شود. 

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری آموزشی با دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و ارگان‌های دولتی، گفت: آموزش‌های مهارتی به سربازان و نیروهای مسلح، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبودیافته و روستاییان و عشایر براساس نیاز مهارتی صورت پذیرفته است.

نوری در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه مابین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه در خصوص تربیت نیروی کار ماهر در حوزه نفت و گاز جهت پروژه‌های استان، گفت: دوره‌های آموزشی مرتبط در رشته‌های برق صنعتی و جوشکاری در حال اجراست و در حرفه کنترل ابزار دقیق نیز تجهیزات مورد نیاز تهیه و مقدمات کار جهت شروع دوره صورت گرفته است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318470

مهمترین اخبار ایران و جهان: