نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:46

ریشه تمام انحرافات جهان انحراف از جریان غدیر است

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: ریشه همه انحرافات عالم اسلام و به تبع آن عالم بشریت را باید در انحراف از جریان غدیر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با بیان اینکه رویداد غدیر مفتاح و مطلع اقامه تمام ارزش‌های الهی است، اظهار کرد: اصلاح و صلاح امت اسلام و به تبع آن همه انسان‌ها هم در بازگشت به غدیر و وحدت پیرامون جریان غدیر و احیای آن و رساندن پیام آن به همه جهانیان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بحران جهان بحران مدیریت است و جهان اسیر طاغوت‌هایی است که ملت‌ها را به سوی پرتگاه بی‌هویتی می‌کشانند از این رو مدیریت جهانی امر مهمی است و پیامبر خدا در غدیر خم می‌خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به اینکه ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است، گفت: یک قاعده‌ای در اسلام درست شد و پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، قاعده امامت و ولایت را وضع کرد.

جعفرزاده تصریح کرد: حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت چهار نقطه عطف «بعثت»، «غدیر»، «عاشورا» و «فرج» دارد به طوری که بعثت طلیعه اسلام، غدیر تکمیل ثبوتی و نظری اسلام، عاشورا تضمین ماندگاری اسلام و ظهور تکمیل اثباتی و عینی اسلام است بنابراین غدیر بدون یاد و نام امام زمان (ع) و یادآوری فرهنگ مهدویت، چندان اثر عینی به دنبال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت یکی از اصلی‌ترین عناصر حفظ ایمان و عاقبت بخیری است، افزود: اگر بصیرت نباشد عقل و علم با آن همه عظمت و برکت چندان ارزش ندارد و اساساً آن که فاقد بصیرت و بینش است، رأیش بی‌ارزش است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز حقوق بشر آمریکایی را بزرگ‌ترین دروغ و زشت‌ترین شوخی قرن نامید و خاطرنشان کرد: حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولت‌مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است و این دروغ بزرگ قرن معاصر ابزار، مستمسک، بستر و زمینه‌ای کارآمد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم کرده است.

جعفرزاده بیان کرد: با نگاهی گذرا به عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر در دو سطح داخلی و بین‌المللی، گویای این واقعیت است که دولت آمریکا خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطلقاً صلاحیت اظهار نظر و داوری در این خصوص را ندارد.

وی گفت: عدم عضویت ایالات متحده آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری و مشروط کردن پذیرش عضویت به بررسی نشدن جنایات جنگی سربازانش در این دادگاه که سبب شده جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی پیگیری نشود نمونه‌هایی از کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر هستند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز اضافه کرد: این کارنامه سیاه نشان می‌دهند شیطان بزرگ و طاغوت اعظم، نه‌تنها نمی‌تواند مدعی حمایت از حقوق انسان‌ها در سطح جهان باشد بلکه خود متهم و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319826

مهمترین اخبار ایران و جهان: