نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 11:39

دیدار جمعی از مدیران سلامت با فرمانده سپاه هرمزگان

جمعی از مدیران سلامت به مناسبت هفته بسیج با سردار سالاری فرمانده سپاه هرمزگان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمعی از مدیران و فعالان حوزه سلامت هرمزگان امروز با سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان و به مناسبت هفته بسیج دیدار کردند.

در این دیدار گزارشی از وضعیت سلامت و درمان استان و نقش روحیه بسیجی در غلبه بر بحران های مختلف از جمله در زمان بروز ویروس کرونا در جامعه ارائه شد.

 

در این دیدار دکتر مومنی مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان با بیان این که بسیج یک وظیفه ملی و یک ضرورت دینی است، عنوان داشت: بسیج امروز ضروری ترین کانون کشور است که تقویت آن وظیفه هر فرد و جایگاه و مسؤولیتی است و ما در این راه مدیون شهدا و دوستان شهیدمان هستیم.

وی با بیان این که هر جا موفقیتی بدست می آید، محصول تفکر بسیجی است، خاطرنشان کرد: با همین تفکر و به همت مجموعه پرتلاش حوزه درمان تأمین اجتماعی در هرمزگان توانستیم رتبه اول کشوری در سال 1401 بدست آوریم و در حال اجرای طرح سلامت هرمزگان با همکاری بسیج هستیم و به عنوان یک بال برگزاری اردوهای جهادی در کنار بسیج جامعه پزشکی و قرارگاه مردم قرار داریم و حاصل این تلاش ها به درخشش در جشنواره شهید رجایی نیز انجامیده و از سوی دیگر شاهد رشد 18 درصدی میزان ارائه خدمات هستیم.

مومنی همچنین از هزینه کرد 1300 میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان در هرمزگان خبر داد و بیان کرد: شاهد همدلی خوبی در زمینه بهداشت و درمان در استان هستیم که محوریت بسیج جامعه پزشکی در این زمینه شایسته قدردانی ویژه است.

دکتر غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با بیان این که حوزه سلامت در هرمزگان به نگاه ویژه ای برای تعالی و رسیدن به جایگاه رضایتمندی کامل مردم نیاز دارد، از استخدام 500 پرستار در سال جاری خبر داد و گفت: چالش های حوزه درمان با تفکر بسیجی قابل رفع است و ما نمونه آن را در طرح شهید سلیمانی دیدیم و ما همان تجربیات را در حوزه دارویی نیز تعمیم داده ایم به طوری که اکنون با تقسیم عادلانه دارو در سطح استان شاهد توزیع یکنواخت دارو  و شیرخشک از سوی معاونت غذا و دارو در سراسر استان همانند بندرعباس هستیم.

وی افزود: امروز داروهای شیمی و درمانی و کمیاب در دورترین نقاط هرمزگان مانند بندرعباس توزیع می شود و این در حالی بود که پیش از این افراد برای تهیه این داروهای می بایست حتما به مرکز استان مراجعه کنند اما اکنون می توانند در همان شهر محل سکونت خودشان به این داروها دسترسی داشته باشند. همچنین با راه اندازی سامانه دارویی، مردم می توانند از موجودی دارو مطلع شوند و در دیگر معاونت ها نیز حرکت های بسیجی و پرتلاشی و منسجمی در جریان است تا بتوانیم رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تصریح بر این که پروژه های بیمارستانی جدید نیز یکی پس از دیگری در حال به نتیجه رسیدن است و مصمم هستیم تا در سفر آتی رییس جمهور به استان هرمزگان، شاهد افتتاح بیمارستان جدید باشیم، تأکید کرد: با تکمیل پروژه های بیمارستانی فعلی، نیاز استان به زیرساخت درمان به طور کامل رفع می شود.

دکتر حسین پور معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: نکته مهمی که در دلم مانده بود و باید آن را در جایی بیان می کردم تا ادای دینی باشد، این است که اجرای طرح شهید سلیمانی در واکسیناسیون کرونا در هرمزگان از تلفات 4 هزار نفری بیماران کرونایی در استان جلوگیری کرد و اگر تلاش های بسیج و جامعه پزشکی و پرستاری استان نبود، اکنون بسیاری از عزیزان مان را در کنارمان نداشتیم و من برای این کار دست تک تک اعضای دخیل در این اقدام ارزشمند را می بوسم.

وی افزود: ما در زمان کرونا در شرایط جنگی قرار داشتیم و واکسیناسیون کرونا توانست آبی بر آتش بحران کرونا باشد.

دکتر مهری دستیار پزشکی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در برگزاری اردوهای جهادی در هرمزگان در قالب قرارگاه مردم بیان کرد و عنوان داشت: از زمان حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان تاکنون 130 اردوی جهادی پزشکی در این استان برگزار شده که صدها عمل جراحی در قالب این اردوها شکل گرفته و هزاران خدمت پزشکی به مردم عزیز این استان ارائه شده است و برخی از پیگیری های درمانی را نیز در استان و در مرکز کشور داشته ایم و برنامه ریزی شده تا این روند با همت هرچه بیشتری ادامه پیدا کند.

دکتر مهری اضافه کرد: بسیاری از پزشکان حاضر در اردوهای جهادی پس از پایان این اردوها می گویند که حال خوبی از این خدمت دارند و این نشانه ارزشمندی برای توسعه این فعالیت ها در جامعه است.

 

سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان هم در پایان دیدار از تلاش های هر کدام از حوزه های درمانی در استان به طور ویژه قدردانی کرد و با بیان این که توفیقات صورت گرفته در سایه توجه ائمه اطهار به مردم عزیز کشورمان بوده است، خاطرنشان کرد: دکتر جاودان و دکتر مومنی از جمله جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و همه عزیزان فعال در حوزه درمان مردم مشغول مجاهدت در این میدان سخت هستند و قطعا اهل بیت و شهدا نظر ویژه به این عزیزان دارند.

وی تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق یک بسیجی تمام عیار و الگویی برای همه ما بود که حضورش در هر جایی مایه برکت بود و ما باید با تأسی به این بزرگان، راه آنان را ادامه دهیم و فکرمان و عمل مان در مسیر خدمت به مردم و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

پایان پیام/


 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587170

مهمترین اخبار ایران و جهان: