نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 15:26

کاشت ۵ هزار نهال به یاد شهدای غزه

آیین کاشت 5 هزار نهال به یاد کودکان و زنان غزه و در بوستان سعادت‌آباد تهران برگزار شد.

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه همزمان با روز جهانی حقوق بشر در بوستان جنگلی سعادت آباد تهران ، با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد.

همچنین ۳۱۳ نهال‌ زیتون شناسنامه دار به نام شهدای زن و کودک غزه و شهدای زن و کودک ایران اسلامی کاشته شد.

این طرح بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر ایرانی باید سه نهال بکارد و در راستای کاشت یک میلیارد نهال کلید خورد.

در شروع این مراسم انسیه خزعلی گفت: این نهال‌ها به یاد شهدای زن و کودک در ایران و غزه که کمتر نام آنان در کنار سایر شهدا دیده شده است، کاشته می شود؛ همچنین تمثال این شهدا بر درخت آویخته شده و نهال ها نیز به نام آنها ثبت خواهد شد.

خزعلی افزود: شهرداری تهران برای کاشت این نهال‌ها، دو محل در منطقه سعادت آباد به نام طوفان الاقصی و زیتون در نظر گرفته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: پیام‌های زیادی از برخی کشورهای عربی دریافت کرده‌ایم که همسو با ابتکار ایران به یاد شهدای غزه نهال کاشته اند.

سخنران دیگر این برنامه سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بود. رفیعی گفت: رژیم فانی اسراییل روزهای آخر خودش را طی می‌کند. حتی کشورهایی که مسلمان نیستند هم از روی دردمندی به یاد و شهدای غزه کارهایی را انجام می دهند.

رفیعی با بیان اینکه پیگیر موضوع جنایات نابخشودنی رژیم اشغالگر قدس در عرصه محیط زیست هستیم، تاکید کرد: این مسأله مغفول مانده و باید پیگیری شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به زودی با جمعی از حقوقدانها، روسای کمیسیون های کشورهای مسلمان را دعوت و این موضوع را به نفع غزه بررسی خواهیم کرد. چرا اسراییل با مسموم کردن منابع آب وخاک‌ جنایات کثیفی انجام داده است.

رفیعی با طرح این  پرسش که آمریکا چه دشمنی با بچه ها و زن‌های فلسطین دارد؟ در پاسخ اظهار داشت: آمریکا می‌داند اگر فلسطین آزاد شود دیگر آمریکا قدرت برتر دنیا نیست.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: اکنون برای همه روشن شده است که حرف‌های حقوق بشری در عالم غرب معنا ندارد؛ آنها حتی در بیمارستان هم‌ نگذاشتند کسی مداوا شوند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در این آیین اظهار داشت: درختکاری علامت رشد است و اینکه شما درخت می‌کارید، یعنی مطمئن هستیم که دشمنان با همه توان شکست می‌خورند؛ راه، راه مبارزه است و باید دشمن را با قدرت از صحنه دور کرد.

وی با بیان اینکه شهید ابومهدی و شهید حاج قاسم سلیمانی مستقیما به دستور رییس جمهور آمریکا به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: این انگشتر در دست من از شیشه خودرو حامل حاج قاسم و ابو مهدی مهندس استفاده شده است و این نشان دهنده آن است که خون این شهدا بسیار مقدس‌تر است و تا انتقام آنها را نگیریم از پا نمی‌نشینیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600170

مهمترین اخبار ایران و جهان: