نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 19:04

معاون وزیر صمت در مشهد برنامه راهبردی صنعت طلا را رونمایی کرد

برنامه رهبردی صنعت طلا با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی برادران در نشست میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات با محوریت مشهد، اظهار کرد: همزمان با نمایشگاه طلا و جواهر و نقره در مشهد، این برنامه راهبردی برای فعالان این صنعت تشریح می‌شود.

وی بیان کرد: معاونت صنایع عمومی ۲۲ برنامه راهبردی برای صنایع مختلف تدوین کرده که تاکنون پنج برنامه آن رونمایی شده است و امروز شاهد رونمایی این برنامه راهبردی در صنعت طلا و جواهر هستیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ششمین برنامه به صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات اختصاص دارد که در تدوین آن از نقطه نظرات بخش خصوصی نیز بهره گرفته شده است و برنامه راهبردی چهار ساله برای تولید، صادرات و واردات این صنعت ارایه می دهد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این برنامه نیازمند یک شورا به عنوان کارگروه راهبردی آن متشکل از فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی دست اندرکار هستیم که نخستین نشست آنان ماه آینده با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم بنا به تاکید رییس جمهور، خادم ملت و مردم است و اگر تفکراتی از دولتهای گذشته به این دولت ارث رسیده باید با نگاه و رویکرد خدمت تغییر کند.

برادران ادامه داد: جدا از اینکه باید فرآیندها و دستورالعمل ها تغییر کند، افکار نیز باید تغییر یابند.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته با مصوبه دولت ۱۳ تن شمش طلا با تعرفه صفر وارد کشور شده تا بازار طلا به آرامش برسد، لذا اکنون بهترین فرصت برای جهش و رشد مصنوعات طلا در کشور بوجود آمده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه و توجه ویژه آن به حوزه طلا اظهار کرد: در این برنامه بانک مرکزی به عنوان متولی مبادله طلا در نظر گرفته شده و شفافیت در این بخش راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

برادران در ادامه گفت: طبق تفاهمی که با سازمان تامین اجتماعی انجام گرفت، هزینه های مربوط به سازمان تامین اجتماعی از واردات ماشین آلات بخش تولید طلا حذف شد.

وی همچنین بر ضرورت شناسنامه دار کردن مصنوعات طلا و نقره و جواهر اشاره و بیان کرد: مصنوعات طلا و آثار هنری در همه جا شناسنامه دار هستند و در صورت تحقق این موضوع در کشور، می توان از آنها برای سپرده گذاری در بانک بهره گرفت تا سرمایه گذاریها را مطمئن کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589770

مهمترین اخبار ایران و جهان: