نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:49

شناخت دشمن، از راه‌کارهای مقابله است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان شناخت دشمن و نقشه آن را از راه‌کارهای استکبارستیزی دانست و گفت: بعد از شناخت است که می‌توان برای مقابله با اهداف دشمن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زنجان با تشریح سه واقعه 13 آبان با تفاوت سال‌های مختلف اظهار کرد: در روز 13 آبان 1358 دانشجویان پیرو خط امام، با حمله به سفارت امریکا که در واقع لانه جاسوسی بود اسناد و مداک توطئه‌های این کشور علیه کشورمان را کشف و برملا کردند و نسل جوان بدانند 13 آبان، روز تثبیت استقلال، ریشه‌دار شدن هویت ملی و مبارزه با استعمار محسوب می‌شود.
امام‌جمعه زنجان به سبقه تاریخی دشمنی امریکا با ایران و ایرانی اشاره و تصریح کرد: ریشه این دشمنی به سال ۱۳۳۲ و کودتا علیه مصدق در مقابل ملی‌شدن صنعت نفت مربوط است.
وی به ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کرد و افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است و در این میان جای تأسف است کشورهای مسلمان سکوت کرده‌اند. 
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه عموم مردم در وضعیت کنونی کمک حال مردم غزه هستند، ادامه داد: ارائه کمک و روحیه‌بخشی به مردم مظلوم فلسطین از راه‌های کمک به این مردم در شرایط فعلی است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان شناخت دشمن و نقشه آن را از راه‌کارهای استکبارستیزی دانست و افزود: بعد از شناخت است که می‌توان برای مقابله با اهداف دشمن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.
وی به حضور میدانی و دیپلماسی فعال وزیر امور خارجه در وضعیت فعلی اشاره و تاکید کرد: باید از این نوع دیپلماسی فعال دولت سیزدهم تقدیر کرد.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر نقش مهم فرهنگ و ریشه‌های فرهنگی در هویت‌بخشی به مردم یک جامعه گفت: هر ملتی که هویت نداشته‌ باشد به راحتی مورد هجمه قرار می‌گیرد که معنی آن لشکرکشی نظامی نیست بلکه تسلط آسان دشمن بر آن‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان هویت ملی را مایه دوام و استقلال و تشخص یک ملت دانست و تاکید کرد: حافظه تاریخی هم در بسترهویت هر ملتی شکل می‌گیرد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559826

مهمترین اخبار ایران و جهان: