نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 10:37

آماده باش دستگاه های امدادی در چهارمحال و بختیاری/ تداوم بارش برف

شهرکرد_ همه دستگاه های امدادی و خدماتی در پی بارش شدید برف در چهارمحال و بختیاری در آماده باش کامل هستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در زمستان سال جاری استان چهارمحال و بختیاری برای چندمین بار شاهد بارش برف‌های سنگین بوده است، که از همان ابتدای بارش‌ها همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده باش بوده‌اند و از همین رو هیچ جاده اصلی در این استان مسدود نشد و تردد در آنها با زنجیر چرخ جریان دارد.

بارش ۱۷ سانتی‌متری برف در شهرستان بن
فرماندار شهرستان بن در خصوص آخرین وضعیت بارش در این شهرستان، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این شهرستان برای بازگشایی محورها و کمک به هموطنان در آماده‌باش کامل هستند.
رضا علی‌بیگی گفت: شهرستان بن بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی دارد که مسیر شهرکرد- بن به داران از مهم‌ترین آن‌ها است.
آماده باش دستگاه های امدادی در چهارمحال و بختیاری/ تداوم بارش برف
علی بیگی با بیان اینکه شهرستان بن دارای آب و هوای سردسیر است، عنوان کرد: میزان بارش برف در سطح شهرستان تا ساعت ۱۶ امروز ۲۶ دی ماه ۱۷ سانتیمتر اعلام شده است.
فرماندار بن خاطرنشان کرد: از زمان آغاز بارندگی ۱۰ دستگاه برف‌روب در سطح شهرستان مشغول به فعالیت شده‌اند که باتوجه به میزان برف و کولاک تردد در جاده‌ها به کندی صورت می‌گیرد.
اولویت بازگشایی محورها در شهرستان شهرکرد با محورهای اصلی است
فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر بارش‌ها در شهرستان ادامه دارد و بازگشایی محورها با اولویت معابر شهری و محورهای مواصلاتی در حال انجام است.
عبدالعلی ارژنگ بیان کرد: باتوجه به شدت برف، محورهای فرعی شهرستان شهرکرد در اولویت دوم بازگشایی هستند.
تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان لردگان به کندی انجام می‌شود
فرماندار شهرستان لردگان اظهار کرد: بارش هم‌چنان در این شهرستان ادامه دارد و این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است.
رضا بابامیرخاطرنشان کرد: محورهای اصلی شهرستان لردگان باز هستند، اما تردد به کندی صورت می‌گیرد و محور گله‌وار به چهارطاق از ساعاتی قبل مسدود شده و تلاش برای بازگشایی این جاده کوهستانی هم‌چنان ادامه دارد.
آماده‌باش ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن
فرماندار بروجن در خصوص آخرین وضعیت شهرستان بروجن، اظهار کرد: در پی بارش برف اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان به‌منظور مقابله با حوادث احتمالی در حالت آماده‌باش کامل هستند و از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده و اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.
فتاح کرمی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجن ۲۷۵ کیلومتر طول مسیر رودخانه، ۶۶۹ کیلومتر مسیل و ۳۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، افزود: به‌منظور مقابله با حوادث احتمالی از مسیل‌ها، آبراه‌ها، بندهای خاکی و سایر نقاط مستعد حادثه بازدید میدانی به‌عمل آمده است.
کرمی همچنین از آماده‌باش پنج اکیپ راهداری با ۱۹ ماشین، ۱۰ پایگاه اورژانس، دو پایگاه پلیس‌راه و چهار اکیپ و ۳ پایگاه هلال احمر در شهرستان خبر داد و بیان کرد: تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان باز هستند و تردد به‌دلیل برودت هوا و لغزندگی جاده‌ها به کندی صورت می‌گیرد و شهروندان از ترددهای غیر ضروری در جاده‌ها خودداری کنند.
رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن در پایان گفت: میزان بارش سامانه اخیر در شهر بروجن ۷/۳۰ میلیمتر تا ساعت ۱۶:۳۰ است.
شن و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی شهرستان سامان در حال انجام است
فرماندار سامان در خصوص آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در شهرستان سامان، اظهار کرد: بارش برف از ساعت ۱۱ صبح در شهرستان سامان آغاز شده و ارتفاع برف در این شهرستان به حدود پنج سانتی متر رسید.
محمدتقی گنجعلی بیان کرد: ۱۷۲ کیلومتر محور مواصلاتی در شهرستان سامان وجود دارد که از دقایق اولیه بارش‌ها برف‌روبی، عملیات شن و نمک پاشی آغاز شده و بدون وقفه تا پایان بارندگی ادامه خواهد داشت.
در محور ترانزیتی اصفهان به خوزستان شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم / یک دستگاه تریلر منحرف شده
فرماندار شهرستان خانمیرزا اظهار کرد: بارش برف از ظهر امروز در سطح شهرستان خانمیرزا شروع و ادامه دارد و تاکنون حدود ۱۵ سانتی متر برف بر زمین نشسته است.
یدالله خالدی با بیان اینکه در محور ترانزیتی اصفهان به خوزستان شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم، توضیح داد: یک‌دستگاه تریلر در مسیر نرسیده به تونل خانمیرزا منحرف و موجب اختلال در رفت و آمد شد و از آغاز بارش‌ها تا این لحظه حادثه رانندگی نداشته‌ایم.
خالدی خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات راهداری در محورهای مواصلاتی خانمیرزا فعال هستند و از شهرداری آلونی نیز یک دستگاه گریدر برای برف روبی جاده آلونی به گوشکی کمک گرفته‌ایم، برف روبی در جاده آلونی به لردگان درحال انجام است و در تلاشیم تا محوری مسدود نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 984126

مهمترین اخبار ایران و جهان: