نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 13:03

فارس‌من| موزه رئیسعلی دلواری بعد نوروز مرمت می‌شود

فرماندار تنگستان با اشاره به موزه رئیسعلی دلواری گفت: برای این موزه ۲۲ میلیارد اعتبار گرفته شده و بعد از پایان سفرهای نوروزی مرمت آن شروع خواهد شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مخاطبان فارس‌من از شهرستان تنگستان دغدغه‌ آماده بودن موزه و تفریحگاه‌های این شهرستان را داشتند که با ثبت سوژه‌ای با همین عنوان خواستار پی‌گیری این موضوع شدند

احمد لطفی فرماندار تنگستان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از حدود ۲ ماه گذشته جلساتی برای فراهم کردن مقدمات حضور مسافران نوروزی در شهرستان برگزار کرده‌ایم.

فرماندار تنگستان با بیان میزان حضور مسافران نوروزی بیان کرد: بعد از شهرستان بوشهر و گناوه تنگستان سومین شهرستانی است که بیشترین مسافر نوروزی را دارد.

وی افزود: امسال تنها در یک نقطه ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته ما افزایش حضور مسافر را داشتیم.

این مقام مسؤول در ارتباط با نقاط گردشگری شهرستان تنگستان گفت: پارک ساحلی دلوار، موزه شهید رئیسعلی دلواری، قلعه کلات شهید زائرخضرخان اهرمی، آبگرم اَهرم و منطقه گردشگری خاییز پنج نقطه بسیار مهم گردشگری در این شهرستان است.

لطفی در خصوص برنامه‌های امسال تصریح کرد: در موضوع تفریحات حوزه ساحل مثل گشت‌دریایی، بهداشت، امینت مسافر، برنامه‌های فرهنگی و ... تدابیری اندیشیده و اجرا شده است.

فرماندار تنگستان تأکید کرد: بدون‌شک وضعیت تنگستان برای پذیرایی از مسافران مناسب است و ما با ایجاد بازارچه‌ها و تدابیر دیگر نقص‌های موجود را به حداقل رسانده‌ایم.

وی با اشاره به موزه رئیسعلی دلواری اظهار کرد: برای این موزه ۲۲ میلیارد اعتبار گرفته شده و بعد از پایان سفرهای نوروزی مرمت آن شروع خواهد شد‌.

این مقام مسوول در خصوص قلعه کلات اهرم نیز گفت: این موزه نیز نیازمند اعتبار و مرمت است که در هفته جاری مراحل نظافت آن به پایان رسید و ما درصدد گرفتن اعتبار برای آن هستیم.

لطفی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته موزه‌ها و تفریح‌گاه‌های شهرستان تنگستان در حال حاضر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش فارس، هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با ثبت مطالبه‌گری‌ و سوژه‌های خود در سامانه فارس‌من پی‌گیری‌های مطالبات خود را به خبرنگار فارس بسپارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117770

مهمترین اخبار ایران و جهان: