نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 16:07

سال گذشته 24 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های خراسان‌شمالی انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۹۱ عمل جراحی در هفت بیمارستان استان انجام شده است.

علی عفتی‌زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۹۱ عمل جراحی در هفت بیمارستان استان انجام شده است.

وی گفت: بیشترین جراحی‌ها با ۱۶ هزار و چهار عمل جراحی مربوط به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بوده است و در این بیمارستان ۳ هزار و ۹۳۵ جراحی عمومی، ۸ هزار و ۳۲۹ جراحی ارتوپدی، ۴۰ جراحی چشم، ۶۳۶ جراحی گوشت و حلق‌وبینی، ۴۶۷ جراحی پلاستیک و زیبایی، ۲۹۴ جراحی فک و صورت، ۱۸ جراحی اورولوژی و ۲ هزار و ۲۸۵ جراحی مغز و اعصاب طی یک سال انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: ۶۲۷ جراحی از این تعداد در بیمارستان پورسینای آشخانه، ۲۴۸ جراحی در بیمارستان شهدای فاروج، ۸۴۵ جراحی در بیمارستان امام خمینی شیروان، ۲ هزار و ۹۴۵ جراحی در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، ۵۸۵ جراحی در بیمارستان جواد الائمه جاجرم و ۳ هزار و ۴۳۷ در بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان انجام شده است.

وی تصریح کرد: جراحی‌های انجام‌شده در بخش‌های جراحی عمومی، زنان و زایمان، ارتوپدی، ارولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، پلاستیک و زیبایی، فک و صورت، مغز و اعصاب، قلب، ENT و سایر انجام شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125470

مهمترین اخبار ایران و جهان: