نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:24

چه تعداد از گچسارانی ها گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت کردند؟

رئیس فنی و حرفه ای گچساران گفت: در سال گذشته یکهزار و ۲۱۲ نفر از علاقه مندان به مهارت آموزی در این شهرستان گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت کردند.

 افشین محمودی نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر۳۵ درصد از هنر جویان مراکز فنی و حرفه‌ای گچساران وارد بازار کار می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته یکهزارو ۲۱۲ نفر از علاقه مندان به مهارت آموزی در این شهرستان گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت کردند.
رئیس فنی و حرفه ای گچساران با اشاره به اینکه تعهد آموزشی این اداره در سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار نفر ساعت بود، تصریح کرد: در این شهرستان یکهزارو ۵۴۷ مهارت جو زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.
 محمودی نژاد عنوان کرد: در سال گذشته ۸۰ درصد از تعهد آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان محقق شد. 
وی گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب ۲۳ حرفه به متقاضیان ارائه شد.
 
رئیس فنی و حرفه ای گچساران خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر کولر، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار شده است.
محمودی نژاد بیان کرد: در این شهرستان ۷۰ نفر آسیب دیده اجتماعی، ۲۰۸ دانش آموز، ۱۲۶ نفر دانشجو، ۳۲ نفر زن سرپرست خانوار، ۱۳۸ نفر زندانی، ۱۸۶ نفر روستایی، ۱۲۱ سرباز، ۱۶۴ نفر شاغل، ۳۸ نفر عشایر و ۵۱ معتاد بهبود یافته در سال گذشته آموز های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳
 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1129026

مهمترین اخبار ایران و جهان: