نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 18:34

۸۵ سازمان مردم‌نهاد استان بوشهر در مبارزه با اعتیاد مشارکت دارند

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در بانک اطلاعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۸۵ سازمان مردم‌نهاد از این استان ثبت شده که در زمینه پیشگیری و درمان در حوزه مبارزه با اعتیاد مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار کرد: از این تعداد سازمان مردم‌نهاد، ۳۸ سمن در حوزه پیشگیری و ۴۷ سمن در حوزه درمان فعال هستند.

وی افزود: موضوع مبارزه با اعتیاد با مشارکت مردم و این سمن‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری و مداخله درمانی قابل انجام است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی با نخبگان، سمن‌ها، خیرین، سفیران پیشگیری، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها می‌تواند در تقویت اجتماعی‌شدن امر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشد.

محمدی‌زاده با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و لزوم اجرای برنامه‌های متنوع برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه با این بلای خانمان‌سوز، گفت: آگاه‌سازی عمومی از طریق کارزار رسانه‌ای، فضاسازی رسانه‌ای از طریق برگزاری نشست‌های خبری و مصاحبه‌های مطبوعاتی، اجرای مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی، ارائه خدمات مشاوره رایگان با هماهنگی با مراکز ترک اعتیاد و تبلیغات محیطی از طریق چاپ بنر با استفاده از بیلبورد و تلویزیون شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد، اجرای پویش نه به اعتیاد در حاشیه سواحل استان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد و برگزاری مسابقات ورزشی طی هفته مبارزه با مواد مخدر مد نظر قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: برپایی میز خدمت توسط دستگاه‌های مرتبط می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230907

مهمترین اخبار ایران و جهان: