نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:03

مطالعات دهکده لجستیک قزوین تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در راستای اجرای سند آمایش لجستیک کشور، مطالعات مکان یابی و احداث دهکده لجستیک قزوین در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در راستای برگزاری هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور اظهار کرد: بعد از استان های اصفهان و اراک، استان قزوین سومین استانی است که طرح احداث دهکده لجستیک آن به تصویب ستاد مراکز لجستیک کشور رسید و زمینه برای جذب سرمایه گذار و پیگیری عملیاتی شدن این طرح فراهم شد.

وی افزود: طرح مطالعاتی مکان یابی دهکده لجستیک قزوین از ماه ها پیش در اداره کل راه و شهرسازی با استفاده از ظرفیت های علمی مجامع دانشگاهی آغاز شده و پس از تکمیل این پژوهش ها طرح نهایی در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور ارائه شد که با استقبال اعضا به تصویب رسید.

این مسوول با اشاره به موقعیت ممتاز استان قزوین گفت: امروز استان قزوین هم در بخش تولید ظرفیت های بالایی دارد و هم در مسیر عبور خطوط اصلی ریل و جاده قرار گرفته است، به همین منظور احداث دهکده لجستیک فرصت ویژه ای برای ایفای نقش استان در سطح ملی و منطقه ای خواهد بود و می تواند به عنوان یکی از پیشران های اصلی توسعه استان مطرح باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: به دلیل نزدیکی به پایتخت و همچنین قرار گرفتن در محل تلاقی کریدورهای تجاری و حمل و نقل شرق-غرب و همچنین شمال- جنوب، پیش بینی می شود احداث این مرکز لجستیک بتواند ضمن رونق تجارت و افزایش نقش بین المللی استان، در مسیر ایجاد درآمد و همچنین اشتغال پایدار فرصت های خوبی را در پیشروی آینده استان ایجاد کند.

رجحانی با اشاره به این نکته که لازمه ایجاد مراکز لجستیک سرمایه گذاری های کلان است و تامین مالی این مهم، مشارکت بخش خصوصی را به صورت جدی می طلبد، خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی باید فراخوان جذب و سنجش اهلیت سرمایه گذار در دستور کار قرار گیرد و پس از انتخاب سرمایه گذار این طرح مهم ملی در سه فاز به اجرا در خواهد آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401007

مهمترین اخبار ایران و جهان: