نیوز سیتی!
31 تیر 1402 - 13:59

مشکل تأمین آب شرب کوی وحدت شیروان برطرف شد

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی از حل مشکل تامین آب شرب محله وحدت شیروان با کار جهادی ۲۰ روزه خبر داد.

رضا نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: در 20 روز کار جهادی تامین آب شرب پایدار شهر خانلق و کوی وحدت با تلاش شبانه روزی کارکنان امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان انجام شد. 

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، برخی مناطق شهر شیروان و خانلق با کاهش شدید یا قطعی آب شرب مواجه شدند که با تلاش شبانه روزی کارکنان امور آبفای شهرستان شیروان با اجرای 4 کیلومتر خط انتقال از محل مخزن 5 هزار مترمکعبی شهید عبادی تا محل مخزن 4 هزار مترمکعبی خانلق، مشکل برطرف شد.  

مدیرعامل آبفای خراسان شمالی با اشاره به هزینه کرد 6 میلیارد تومانی در این پروژه گفت: با اتصال این مخازن به میزان 60 لیتر بر ثانیه به حجم آب توزیع شده در شهر خانلق و کوی وحدت اضافه شد. 

نعیمی در با اشاره به افزایش مصرف آب آشامیدنی در ایام تابستان، از مردم جهت کمک به تامین آب پایدار برای همگان، درخواست کرد در مصرف آب به طور صرفه‌جویی کنند.

به گزارش تسنیم٬ شهر خانلق شهرک وحدت و شیروان جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر دارد که از 20 روز گذشته تاکنون با افت شدید فشار آب و قطعی مکرر آب شرب مواجه شده بود. کمبود آب شرب در استان خراسان شمالی به دلیل سومین سال خشکسالی وسیع٬ یکی از چالش‌های جدی استان است که در شیروان بیش از سایر شهرها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

در تابستان سال جاری 200 روستای استان خراسان شمالی با تنش آبی مواجه هستند و آبرسانی به 70 روستای استان با تانکر انجام می‌شود.

8 دشت از 11 دشت استان نیز به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب‌های زیرزمینی با خشکسالی مواجه شده و به عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/311/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1393751

مهمترین اخبار ایران و جهان: